خدمات بهینهسازی تجربه
آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون با ارائه خدمات بهینهسازی تجربه به کسبوکارهای سنتی، نوپا و توسعهیافته کمک میکند تا سودآوری بیشتری داشته باشند.
خدمات سئو(SEO)
طراحی تجربه کاربری
تدوین استراتژی گیمیفیکیشن
اگر سوالی پیش از سفارش دارید میتوانید با ما درمیان بگذارید
کارشناسان آژانس ویمون آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان هستند.
منظور از خدمات بهینهسازی تجربه، اجرای برخی از اقدامات و اصلاحات به منظور دستیابی به سایتی که که اهداف تجاری یک کسب و کار را محقق میکند، است. این اهداف بسته به نوع کسب و کار، میتواند متفاوت باشد؛ اما در نهایت هدف اصلی و عمده اکثر سایتها این است که آمار بازدیدکنندگان و در نتیجه مشتریان سایت بالا برود و بتوانند به راحتی یک فعالیت مشخص را انجام دهند.
هدف از دریافت خدمات بهینهسازی تجربه وبسایت یک کارخانه، دیده شدن کاتالوگ محصولات است تا از این طریق بتوانند به رشد فروش خود کمک کنند. این در حالی است که هدف از دریافت خدمات بهینهسازی تجربه در یک فروشگاه آنلاین، تبدیل بازدیدکننده به مشتریان بالقوه، در یک رسانه آنلاین، بیشتر دیده و خوانده شدن مطالب و برای یک اپلیکیشن، تشویق و انتقال بازدیدکنندگان سایت به نصب اپلیکیشن است.
عمده تمرکز کارشناسان در خدمات بهینهسازی تجربه، روی بهینهسازی سایت برای موتورهای جست و جو است، اما به طور کلی هدف از انجام آن، جذب کاربران و بازدیدکنندگان جدید از طریق جست و جویی است که انجام میدهند و در نهایت اجرای صحیح، کامل و سریع یک فعالیت توسط هر کاربر جذبشده به سایت است. در یک تقسیمبندی کلی، خدمات بهینهسازی تجربه را میتوان به دو دسته بهینهسازی تجربه برای کاربران و بهینهسازی تجربه برای موتورهای جستجو مانند گوگل تقسیم کرد. اگرچه هر یک از این دستهبندیها، شامل برخی اقدامات منحصر به فرد و گاهی مشابه است؛ اما هر دو به دنبال موفقیت و دستیابی شما به اهدافی که در سر دارید، هستند و به همین دلیل وجودشان الزامی خواهد بود.
بهینهسازی تجربه برای کاربران
خدمات بهینهسازی تجربه برای کاربران، شامل اقدامات متنوعی میشود که در نهایت یک تجربه عالی و منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان سایت رقم میزنند؛ به طوری که آن فرد از بازدید خود احساس رضایت داشته باشد و مجددا بخواهد این تجربه را تکرار کند و حتی آن را با سایر دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارد. به بیان سادهتر، بهینهسازی تجربه برای کاربران، شامل آن دسته از اقداماتی خواهد بود که کاربر رضایت حداکثری را از جست و جو کردن در سایت یا مطالعه مطالب شما داشته باشد. اقداماتی که منجر به افزایش سرعت، بالا رفتن امنیت، کاربردی کردن مطالب، تسهیل دسترسی و همچنین جذابتر و زیباتر کردن ظاهر وبسایت میشود، از جمله این خدمات بهینهسازی تجربه به شمار میرود. تمامی مواردی که بیان شد، یعنی سرعت و امنیت بالا، مطالب مفید و آموزنده، ظاهر ساده و در عین حال جذاب و همچنین دسترسی عالی مانند سرعت بالای بارگذاری و … از جمله عواملی هستند که یک تجربه دلچسب برای بازدیدکنندگان سایت به ارمغان میآورد و میتواند آنها را به مشتریان وفادار برند شما تبدیل کند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر به کار گرفته میشوند و نبود هر یک از آنها میتواند منجر به ناخوشایند کردن تجربه برای کاربر شود. به همین دلیل لازم است از تمام تکنیکها برای بهینهسازی تجربه استفاده نمایید.
بهینهسازی تجربه برای موتورهای جست و جو
فرض کنید شما کلیه اقدامات مربوط به بهینهسازی تجربه برای کاربران را انجام دادهاید اما تغییری در آمار بازدیدکنندگان سایت به وجود نیامده است. راه حلی بیرون رفتن از این وضعیت، بهینهسازی تجربه برای موتورهای جست و جو است. در واقع شما با بهینهسازی تجربه برای موتورهای جست و جو که سئو نامیده میشود، به بهتر دیده شدن سایت خود در موتورهای جست و جو همچون گوگل کمک میکنید. توجه داشته باشید که همه موتورهای جست و جو، شرایط و قوانینی را برای بهینهسازی سایت در نظر میگیرند که به صورت سالانه، آن را آپدیت میکنند و وبسایتهایی را که بر اساس شرایط، بهینهتر شده باشند، امتیاز بیشتری میدهند و در نهایت آن سایت در نتایج جست و جوی کاربران رتبههای برتر و بهتری خواهند گرفت.
انواع خدمات بهینهسازی تجربه در ویمون
یکی از اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون، بهبود و توسعه کسب و کار شما به آسانترین شکل ممکن است. از این رو، تمام خدمات بهینهسازی تجربه را در قالب خدمات سئو، خدمات طراحی تجربه کاربری و همچنین تدوین استراتژی گیمیفیکیشن ارائه میدهد. هر یک از این خدمات، بر اساس نیازسنجی و همچنین اهداف تجاری که در سر دارید، ارائه میشود. کارشناسان ما در آژانس ویمون همواره در تلاش هستند تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان آورند؛ همانطور که تجربه نیز این موضوع را ثابت کرده است. در ادامه میتوانید جزئیات بیشتری درباره خدمات بهینهسازی تجربه قابل ارائه توسط شرکت ویمون را مطالعه فرمایید.
خدمات تدوین استراتژی گیمیفیکیشن
یکی دیگر از خدمات بهینهسازی تجربه، خدمات تدوین استراتژی گیمیفیکیشن است. گیمیفیکیشن به معنای بازی سازی است و در آن، از تمام ویژگیهای سرگرمکننده و جذاب بازیها در موقعیتها و برنامههای دیگری به ویژه در حوزه مارکتینگ استفاده میشود. هر چند گیمیفیکیشن به معنای بازیسازی است، اما تفاوت بسیار زیادی با بازیها دارد. یکی از مهمترین تفاوتهای آنها به هدف از ساختشان برمیگردد. هدف از ساخت بازیها عموما سرگرمی است، در حالی که گیمیفیکیشن با هدف جذب مخاطبان جدید، برندینگ و افزایش فروش کسب و کارها ایجاد میشود. در واقع در بازی سازی به معنای بهرهگیری از عناصر و ویژگیهای بازی برای کسب و کار است تا بتوان از این طریق، مشارکت افراد را برانگیخت.
بر همین اساس، در گیمیفیکیشن نیز برخی از قوانین و قواعد بازی همچون رقابت، مرحلههای مختلف، پاداش، سیستم امتیازگیری و… وجود دارد. اگرچه بازیها تاریخچهای طولانی دارند، اما گیمیفیکیشن و استفاده از آن در بازاریابی، به چندین سال اخیر برمیگردد و امروزه به عنوان ابزاری قدرتمند جهت تعامل با مشتریان و کاربران شناخته میشود. اساس گیمیفیکیشن به احساس خوب و لذتبخشی که به دنبال بازی کردن در افراد به وجود میآید، مربوط میشود. این مورد از خدمات بهینهسازی تجربه، از احساسات مثبتی که در مخاطبان به وجود میآید در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارها استفاده میکند. علاوه بر آن، برانگیخته شدن احساس لذت در مشتریان، میتواند منجر به این شود که آنها بخواهند تجربه خوب خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند که این کار نیز به صورت غیرمستقیم، منجر به افزایش فروش کسب و کارها خواهد شد. شیوههای گوناگونی برای پیادهسازی گیمیفیکیشن در استراتژی بازاریابی وجود دارد که مهمترین آنها، استفاده از سیستم امتیازدهی، اهدای جوایز، استفاده از گردونه شانس و… است. انتخاب شیوههای گیمیفیکیشن برای هر کسب و کار متفاوت و منحصر به فرد است و بر اساس اهداف و نیازهای که مد نظر دارند، به کار گرفته میشوند. یکی از رمزهای موفقیت برای استفاده از گیمیفیکیشن، داشتن خلاقیت و نوآوری است. در واقع آن دسته از کسب و کارهایی که نوآوری و خلاقیت بیشتر و بهتری در زمینه بهینهسازی تجربه با کمک گیمیفیکیشن به کار میبرند، میتوانند امید بیشتری به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود داشته باشند. کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون، صفر تا صد خدمات طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی به روش گیمیفیکیشن و تدوین استراتژی بازی سازی در پلتفرم و یا اپلیکیشن شما ارائه میدهند. ارائه این خدمات و تدوین استراتژی را بر اساس نیاز و اهداف شما و به صورت منحصر به فرد و خلاقانه صورت خواهد گرفت؛ از این رو میتوانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره گیمیفیکیشن و تدوین استراتژی بازی سازی با ما تماس بگیرید.
خدمات طراحی تجربه کاربری
یکی دیگر از خدمات بهینهسازی تجربه که در شرکت ویمون ارائه میشود، خدمات طراحی تجربه کاربری یا به صورت دقیقتر، خدمات طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری است. رابط کاربری و تجربه کاربری اگرچه دو اصطلاح شبیه به هم هستند، اما در واقعیت با یکدیگر تفاوتهای بسیار زیاد و اساسی دارند. خدمات رابط کاربری (UI) شامل مجموعه اقداماتی است که به شما کمک میکند تا ظاهری زیبا، جذاب و حرفهای از کسب و کار خود ارائه و آن را در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار دهید. خدمات تجربه کاربری (UX) نیز شامل مجموعه اقداماتی است که منجر به افزایش رضایت بازدیدکنندگان در خصوص استفاده از وبسایت شما میشود. همانطور که در تعریف خدمات بهینهسازی تجربه بیان شد، یکی از مهمترین اهداف بهینهسازی سایت، افزایش رضایت مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت است تا در نهایت بتوان بازدیدکنندگان سایت را به مشتریان بالقوه تبدیل کرد و این امر میسر نخواهد شد، مگر آنکه کسب و کارها خدمات رابط کاربری و تجربه کاربری را جدی بگیرند.
بسیاری از افرادی که خدمات UI/UX را دریافت کردهاند، با معجزه این دسته از خدمات بهینهسازی تجربه آشنایی دارند. اگر بخواهیم به زبان ساده اهمیت خدمات طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را بیان کنیم، باید بگوییم که این خدمات علاوه بر افزایش جذابیت در ظاهر وبسایت شما و تسهیل استفاده از آن برای مخاطبان، میتواند مزیتهای روانشناختی زیادی همچون ارزیابی رفتار کاربران، شناخت سلیقه آنها و همچنین بهبود میزان فروش و خدمات شما شود.
به هیچ عنوان نمیتوان تاثیر خدمات طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری بر بازدید سایت و افزایش فروش را نادیده گرفت. برای درک بهتر این موضوع فرض کنید که شما کلیه خدمات بهینهسازی تجربه به ویژه خدمات سئو را دریافت کردهاید و وبسایت شما جایگاهی عالی در نتایج جست و جوی گوگل کسب کرده است. حال اگر مخاطبان وارد وبسایت شما شوند و با ظاهری غیرحرفهای، مطالب غیرضروری و بعضا غیرآموزنده مواجه شوند که نه تنها برای آنها جذابیت ندارد، بلکه حوصله آنها را سر میبرد، چه اتفاقی میافتد؟ قطعا بدون لحظهای درنگ از وبسایت شما خارج میشوند و دیگر به آن سر نمیزنند. این در حالی است که اگر شما ظاهری جذاب و سرگرمکننده به سایت خود بخشیده باشید که سرعت و امنیت بالایی نیز دارد، میتوانید مخاطبان را به خرید محصولات خود ترغیب نمایید. به همین دلیل ما همواره به مشتریان خود توصیه میکنیم که در زمینه دریافت خدمات بهینهسازی تجربه، ضمن دریافت خدمات سئو، به خدمات طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری نیز توجه داشته باشند. اگرچه انجام این کار، هزینه بیشتری برای آنها به دنبال دارد، اما نتیجهای باورنکردنی بر میزان رشد فروش کسب و کارها خواهد داشت. به بیان سادهتر، اگر شما به دنبال بهبود وضعیت سایت خود هستید، باید ضمن دریافت خدمات سئو، خدمات UI/UX نیز دریافت کنید، چون این دو به یکدیگر وابسته هستند و دریافت هر یک از آنها بدون دیگری، عملا کاری بیهوده خواهد بود و نتیجه چندان مثبتی برای شما نخواهد داشت. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون، در مرحله اول، پلتفرم شما را ارزیابی و لیستی جامع از نیازهای ما تهیه میکنیم. پس از آنکه طرح پیشنهادی شخصیسازی شده را به شما ارائه نمودیم، پروژه را آغاز و متناسب با آن، گزارشات هفتگی، ماهانه یا سالانه از عملکرد و میزان پیشرفت، تقدیم شما خواهیم کرد و در نهایت پس از تحویل پروژه، در صورت وجود هرگونه مشکل، از نیازها و نظرات شما پشتیبانی میکنیم.
خدمات سئو
یکی از مهمترین خدمات بهینهسازی تجربهُ خدمات سئو سایت است. به طور کلی به آن دسته از اقداماتی که با هدف افزایش رتبه سایت و بهبود رتبه آن در نتایج سرچ در موتورهای جست و جو از جمله گوگل انجام میشود، گفته میشود. در واقع شما با دریافت خدمات سئو سایت، شاهد افزایش آمار بازدیدکنندگان و مخاطبان وبسایت خود خواهید بود. انجام این کار، در نهایت، منجر به افزایش فروش، برندسازی و… خواهد شد.
خدمات سئو سایت مورد نیاز هر سایت، با سایت دیگر متفاوت است و به میزان زیادی به نظر و نیاز کارفرما وابسته است. از این رو، معمولا در شرکتهای دیجیتال مارکتینگ و ارائهدهنده خدمات سئو، پلنهای متفاوتی تهیه و تنظیم شده است تا متقاضیان بر اساس اهداف و نیازی که دارند، از میان آنها دست به انتخاب بزنند. در شرکت ویمون نیز سه پلن پایه استاندارد و حرفهای تعریف شده است و شما میتوانید با توجه به هدف و هزینهای که برای دریافت خدمات سئو در نظر گرفتهاید، یک پلن را انتخاب نمایید. کارشناسان ما میتوانند بر اساس اهداف و نیازهای شما، پلن مورد نیاز و مناسب را به شما معرفی نمایند و توضیحات بیشتری در این باره به شما ارائه دهند. برای انجام این کار تنها کافی است که با ما تماس بگیرید.
خدمات سئو که زیرمجموعه خدمات بهینهسازی تجربه به شمار میرود، شامل سه نوع خدمت کلی از جمله خدمات سئو تکنیکال، خدمات سئو On-page و خدمات سئو Off-page است. هر یک از این خدمات، شامل مجموعهای از اقدامات است که در نهایت به بهبود رتبه و افزایش سرعت و امنیت سایت منجر میشود.
یکی از نکات مهمی که درباره سئو سایت وجود دارد، زمانبر بودن آن است. به عبارتی دیگر، برای مشاهده نتایج سئو وبسایت، باید صبور باشید چون نتایج به سرعت حاصل نمیشود و طول دراز مدت (حداقل 6 ماه) مشخص میشود. زمانبر بودن ارائه خدمت یعنی زیاد بودن زحمات و در نتیجه بالا بودن هزینه. اگر چه گفته میشود که هزینه دریافت خدمات سئو زیاد است، اما نگران نباشید. چرا که معمولا پس از چند ماه انجام خدمات سئو، رتبه وبسایت شما بهبود پیدا میکند و در نتیجه آمار بازدیدکنندگان و مشتریان شما نیز افزایش پیدا میکند. این کار به خودی خود، منجر به افزایش فروش شما و کسب درآمد نیز میشود. در واقع میتوان اینگونه بیان کرد که شما تنها برای چند ماه نخست برای دریافت خدمات سئو هزینه میکنید، اما پس از حصول نتایج اولیه سئو و افزایش فروش، خودِ سایت نه تنها هزینه دریافت خدمات سئو، بلکه سود بیشتری نیز برای شما به همراه میآورد. به همین دلیل توصیه میکنیم نگران هزینههای دریافت خدمات سئو نباشید و در اولین فرصت اقدامات لازم را برای سئوی وبسایت خود انجام دهید.