۷ تکنیک تولید محتوا در توییتر

تولید محتوا در توییتر-آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سراسر جهان است که حجم زیادی از کاربران به تولید محتوا در توییتر می‌پردازند. در واقع شما همه نوع کاربری همچون افراد سیاسی، اقتصادی، هنرمندان و غیره را می‌بینید که در این شبکه فعال هستند و به اصطلاح توییت می‌زنند. فضای توییتر خیلی شبیه به فضای اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی نیست و نمی‌توان مانند آن‌ها تولید محتوا کرد. توییت ‌نویسی تکنیک‌های خاص خود را دارد. از این رو ما تصمیم گرفتیم این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون را به ۷ تکنیک تولید محتوا در توییتر اختصاص دهیم. با ما همراه باشید.

 توییتر مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

هر برندی برای این که دیده و شنیده شود نیاز دارد در هر شبکه اجتماعی سر زبان‌ها بیفتد که یکی از این شبکه‌ها، توییتر است. اما دیده شدن در توییتر و توییت نویسی نیاز به مهارت، علم و دانش دارد که به آن توییتر مارکتینگ می‌گوییم. توییتر یک پلتفرم بسیار ساده و راحت است که همه کسب و کار‌ها می‌توانند از این بازار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. بازاریابی در توییتر قواعد و شرایط خاص خود را دارد و برای موفق شدن در آن باید با این قواعد و تکنیک‌ها به خوبی آشنا شوید. در ادامه این تکنیک‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

 ظاهر ایده آل برای پروفایل توییتر

منظور ما از ظاهر‌ایده‌آل این است که یک پروفایل بسیار خوب و کامل برای خود بسازید تا هر کاربری از صفحه شما بازدید می‌کند، یا کامنت شما در زیر یکی از پست‌ها می‌خواهند، بتواند شما را شناسایی کرده و جذب شما شود. برای این کار می‌توانید پروفایل توییتر خود را با رنگ، عکس و یا هر جزئیات قابل تشخیص دیگری که دوست دارید، تجهیز کنید. این گونه می‌توانید پروفایل خود را سفارشی‌سازی کنید. برای سفارشی‌سازی می‌توانید از آپشن‌های مختلفی همچون نام کاربری جذاب و روان، هدر، عکس پروفایل، متن بیوگرافی، آدرس وب سایتی که دارید، تاریخ تولد و لوکیشن استفاده کنید.

 انتشار توییت در ساعت مناسب

تکنیک تولید محتوا در توییتر-آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هر دقیقه ۳۵۰ هزار توییت از طریق امواج دیجیتال هوایی، به توییتر ارسال می‌شوند. بنابراین نباید تعجب کنید که چرا یک مشارکت واقعی از فالوور‌هایتان نمی‌بینید و پست‌های شما آن طور که باید دیده نمی‌شود. اما شما باید دانش استفاده مؤثر از توییتر را داشته باشید و بدانید که چه زمانی برای پست گذاشتن در توییتر بهتر است. بهترین زمان برای ارسال پست در این پلتفرم زمانی است که بتوانید مخاطبان را وادار به مشارکت در محتوای خود کنید. به عنوان مثال جمعه روز خوبی برای توییت زدن است. بهترین ساعت برای تولید محتوا در توییتر هم ۹ تا ۱۰ صبح است اما امن‌ترین زمان برای توییت ‌نویسی ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر است. یکی از بدترین روز‌هایی که می‌توانید برای توییت زدن انتخاب کنید، یک شنبه‌ها است. در این روز اصلاً نباید انتظار مشارکت از فالوور‌ها در محتوای خود را داشته باشید. البته که هر مخاطب در هر جای دنیا با هم فرق دارند اما برای این که بتوانید نتایج خوبی از توییتر دریافت کنید بهتر است راه حل زیر را به کار گیرید:

  • حداقل یک بار در روز توییت کنید. بدین شکل می‌توانید ارتباط دائمی و پیوسته خود را با فالوور‌هایتان برقرار کنید. در واقع بهتر است توییت ‌نویسی را به نوعی روتین زندگی خود قرار دهید.
  • از داده‌های تحلیلی توییتر برای پی بردن به علاقه‌مندی‌ها و خصوصیات مخاطبان خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید زمان‌بندی پست‌های توییتر خود را براساس این داده تنظیم کنید.
  • از طریق اسپراوات سوشال برای تولید محتوا در توییتر زمان‌بندی کنید. به این روش شما می‌توانید دائماً در بهترین زمان، در توییتر فعالیت داشته باشید.

 هشتگ‌گذاری مناسب

هشتگ‌گذاری برای تولید محتوا در توییتر بسیار ضروری و مهم است. تا جایی که می‌توانید از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کسب و کار خود در پست‌های خود استفاده کنید. به خصوص هشتگ‌هایی که می‌دانید بازخورد بالایی دارند. وقتی کاربران هشتگ ترند شده مربوط به رویداد‌های روز دنیا را سرچ می‌کنند، پست شما هم برای آن‌ها نمایش داده خواهد. البته فراموش نکنید که پست شما باید با کیفیت و مرتبط با هشتگ باشد. در این صورت است که بازدید از آن بالا می‌رود و افراد زیادی شما را دنبال خواهند کرد.

 استفاده از فایل‌های چند رسانه‌ای

فایل‌های چند رسانه‌ای شامل ویدئو‌ها و تصاویر مختلف می‌شوند. استفاده از این فایل‌ها برای تولید محتوا در توییتر می‌تواند به عنوان روشی ارزشمند و کارآمد برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محسوب شود. تحقیقات نشان داده که ۸۲ درصد از کاربران توییتر محتوا‌های ویدیویی را بیشتر تماشا می‌کنند. برای این که افراد بیشتر درگیر صفحه صفحه شما در توییتر شوند می‌توانید از تکینک‌های زیر استفاده کنید:

  • می توانید ویدئو‌هایی از پشت صحنه کار شرکت، برند و یا فروشگاه خود تهیه کنید و آن را منتشر کنید. این کار به ارزش و اعتبار برند شما کمک زیادی می‌کند. توییتر حتی با قابلیت Periscope خود این امکان را به شما خواهد داد تا در زمان محلی منطقه خود، با فالوور‌هایتان لایو برگزار کنید.
  • توییتر دارای بخشی به نام feed است که در آن می‌توانید عکس و تصاویر مورد علاقه خود را منتشر کنید. تولید محتوا‌ در توییتر به صورت بصری ارزش بسیار زیادی دارد پس به هیچ عنوان از آن غافل نشوید. مطمئن شوید عکسی را که منتشر می‌کنید، باعث ایجاد تعامل بین شما و مخاطبانتان می‌شود و می‌تواند مسبب آغاز یک مکالمه در بین کاربران شود. برای بهتر دیده شدن می‌توانید افراد زیادی را در زیر پست خود تگ کنید.
  • یکی دیگر از فایل‌های رسانه‌ای پرطرفدار گیف‌ها هستند که می‌توانند در جهت نشان دادن جنبه فان بیزینس شما کاربرد جالبی داشته باشند. شما حتی می‌توانید گیف‌هایی مناسب با کسب و کار خود بسازید و از آن برای واکنش دادن به کامنت کاربران استفاده کنید.

 توجه به مناسبت‌ها و رویداد‌های مهم

درباره تولید محتوا در توییتر-آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون

توییتر هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی همانند یک موج، انواع رویداد‌های ورزشی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را در بر می‌گیرد. شما هم می‌توانید با این موج همراه شوید. به خصوص رویداد‌ها و مناسبت‌هایی که با برند و حوزه کاری شما مرتبط هستند. در این صورت می‌توانید مخاطبان بسیار زیادی را به سمت توییت‌های خود جذب کنید.

توجه به توییت‌های لایو می‌تواند به خصوص مورد پسند جوان‌ها قرار گیرد. فراموش نکنید که ۶۷ درصد از افرادی که در توییتر هستند، هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند و براساس آن‌ها پست‌ها را می‌بینند. در این صورت است که به توییت‌های مورد علاقه خود می‌رسند. پس به هیچ عنوان در استفاده از ان‌ها کوتاهی نکنید و در رویداد‌های مختلف از هشتگ‌ها استفاده کنید و بازدید پست‌های خود را بالا ببرید.

 ارتباط با مخاطبان

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که باید در مورد تولید محتوا در توییتر بدانید این است که میزان مشارکت مخاطبان خود در پست‌هایتان را بسنجید. در واقع اگر کاربران درگیر پست‌های شما نشوند و مشارکتی با شما نداشته باشند، عملاً توییت ‌نویسی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. برای این که بتوانید با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و ان‌ها را با پست‌های خود درگیر کنید می‌توانید از راه زیر استفاده کنید:

  • توییتر را زیر نظر داشته باشید و روش‌های توییت زدن را به خوبی یاد بگیرید. توییت‌های مخاطبان به خصوص رقبای خود را بخوانید. با استفاده از توییت‌های آن‌ها می‌توانید به علاقه‌مندی مخاطبان خود و همچنین هشتگ‌های ترندی را که دنبال می‌کنند، پی ببرید.
  • سریع پاسخ دهید. مردم از برند‌ها توقع دارند تا هر شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، به سؤالات آن‌ها خیلی زود پاسخ داده شود. در این صورت مشتری‌های شما متوجه می‌شوند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و به سرعت به نزد آن‌ها می‌روید.
  • از مخاطبان خود سؤال بپرسید و با آن‌ها مکالمه برقرار کنید تا بتوانید در توییتر فعال بمانید. یکی از راه‌های تولید محتوا در توییتر این است که از محتوایی استفاده کنید که مخاطب ترغیب به واکنش دادن شود. مثلاً از آن‌ها نظر خواهی کنید و در مورد زمینه‌های مختلف با برند خود و کار‌هایی که می‌توانید از برای بیزینس خود انجام دهید، از ان‌ها نظر بپرسید. حتی می‌توانید چالش بگذارید تا هیجان مخاطبانتان بیشتر شود و بیشتر ترغیب به شرکت کردن در این چالش‌ها شوند.
  • حتماً در پست‌های خود افراد مختلفی را منشن یا تگ کنید. با شبکه مخاطبان خود و همچنین اینفلوئنسر‌ها مربوطه در ارتباط باشید. مثلاً می‌توانید زیر پست‌های افراد معروف کامنت بگذارید و یا افراد دیگری را تگ کنید.

 سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم چند مورد از بهترین تکنیک‌های تولید محتوا در توییتر را برای شما عنوان کنیم و به صورت واضح و روشن آن‌ها را به شما آموزش دهیم. با فراگیری این تکنیک‌ها شما هم می‌توانید مانند هزاران کاربر و برند دیگر که در این فضا موفق عمل کرده‌اند و کسب و کار خود را رشد و توسعه داده‌اند، به این موفقیت دست پیدا کنید. به شرط آن که اطلاعات خود را در مورد انواع مارکتینگ‌ها مانند توییتر مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و غیره بالا ببرید. برای آگاهی از دانش مارکتینگ‌ها می‌توانید به بخش‌های دیگر سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون مراجعه کنید.

 سؤالات متداول

  •  از چه هشتگ‌هایی برای دیده شدن پست در توییتر استفاده کنیم؟

هشتگ‌هایی که ترند و مرتبط با رویداد‌های روز دنیا هستند، بهترین و مناسب‌ترین هتشگ‌هایی هستند که شما می‌توانید در پست‌های خود برای افزایش ویو استفاده کنید. البته فراموش نکنید که هشتگ‌های مورد استفاده باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.

  •  آیا می‌توان در توییتر هم محتوای ویدئویی و عکس منتشر کرد؟

بله. اتفاقاً یکی از بهترین تکنیک‌های تولید محتوا در توییتر استفاده از فایل‌های چند رسانه‌ای است که می‌تواند بازدید از پست‌ها را بسیار بالا ببرد.

  •  آیا می‌توان توییت‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم منتشر کرد؟

بله. شما می‌توانید با داشتن حساب کاربری در اینستاگرام پست‌های توییتر خود را در این شبکه ریتوییت کنید و بازدید آن را بالا ببرید.

پست قبلی

انواع کمپین‌ گوگل ادز، تکنیک های اجرای انواع کمپین ادز

پست بعدی

کاربرد‌های گیمیفیکیشن در کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *