همه چیز درباره سئو داخلی(On-Page SEO)

سئو آن پیج-ویمون

در ابتدا بهتر است کمی در مورد تفاوت سئو داخلی و خارجی صحبت کنیم. سئو داخلی یا سئو On Page شامل اقداماتی است که در داخل سایت برای بهبود رتبه وبسایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک سایت انجام می‌دهیم. در مقابل‌، سئو خارجی اقداماتی است که از بیرون سایت ما انجام می‌شود‌، مانند دریافت بک‌لینک از سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی. اما سئو داخلی مربوط به بهینه‌سازی‌های داخلی سایت است. سئو داخلی شامل انتشار محتوا مرتبط و باکیفیت‌،کدهای HTML مرتبط و تصاویر می‌باشد.علاوه بر این‌، در سئو داخلی مطمئن می‌شویم که وبسایت ما دارای اعتبار و ارزش بالا در میان کاربران باشد.در این مقاله ابتدا به بررسی مفهوم سئو داخلی می پردازیم و سپس فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی سایت را بررسی می‌کنیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون همراه باشید.

در گذشته سئو داخلی سایت به معنی استفاده زیاد از کلمات کلیدی در نقاط مختلف صفحه بود. اما دیگر اینطور نیست و کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو داخلی قرار ندارد و همچنین استفاده یک شکل از کلمه کلیدی و تکرار آن دیگر اهمیتی ندارد. چیزی که برای گوگل از اولویت بالایی برخوردار است، مرتبط بودن صفحه با خواسته کابران می باشد. سئو داخلی کمتر درباره تکرار کلمات کلیدی و قرار دادن آن در جای جای صفحه است. در عوض می بایست بیشتر به این نکات توجه کنید که کاربران شما چه کسانی هستند، به دنبال چه چیزی می باشند و درباره چه موضوعات و کلمات کلیدی می‌توانید محتوای مناسب و کاربر پسند بنویسید. هدف نهایی سئو داخلی این است که به موتورهای جستجو و کاربران‌، در درک محتوای هر صفحه و تشخیص آن به عنوان مرتبط ترین مطلب قابل تطبیق با عبارات مورد جستجو کمک کند.

چرا سئو داخلی سایت مهم است؟

بسیاری از افرادی که در زمینه تولید محتوا و مدیریت سایت فعالیت دارند از اهمیت سئو داخلی و تاثیر آن بر رتبه وبسایت غافل هستند. با توجه به پیشرفته تر شدن ابزارهای سئو و آنالیز متن و به روزرسانی الگوریتم های گوگل‌، برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک کاربران‌، نیاز به بکارگیری اصول و پایه های سئو به صورت دقیق و اصولی دارید. سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت به ما کمک می‌کنند که موتورهای جست‌وجو راحت‌تر به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند، موضوع اصلی هر صفحه را بهتر درک کنند و در کل کیفیت سایت را بالاتر در نظر بگیرند. انجام فعالیت‌های سئو داخلی سایت باعث می شود که از نظر ظاهری سایت بهینه‌تری داشته باشید و کاربران در سایت شما تجربه کاربری خوبی کسب کنند.

 

اهمیت سئو داخلی سایت

 

تفاوت سئو داخلی سایت با سئو خارجی سایت‌

اصلی ترین تفاوت سئو داخلی و خارجی، در نحوه جذب کاربران می باشد، به این صورت که در سئو داخلی (On-Page SEO) مطالبی که کاربر پسند هستند و می توانند مخاطبان بیشتری را به صورت مستقیم جذب کنند، در وب سایت قرار داده می شوند. اما در سئو خارجی، لینک ها و شبکه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم سبب بالا رفتن رتبه وب سایت می شوند.

آشنایی با مهم‌ترین تکنیک‌های سئو داخلی

قطعاً سؤالی که برای خیلی از افرادی که صاحب وب سایت هستند، پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم سئو داخلی وب سایت را بهبود ببخشیم؟ ما در این قسمت قصد داریم تا مهم‌ترین تکنیک‌های سئو On-Page را برای شما شرح دهیم. بنابراین با دقت این تکنیک‌ها را مطالعه کنید و در وب سایت خود آن را به کار ببرید.

E. A. T

احتمالاً تا به الان برای یک بار هم که شده عبارت E A T به گوشتان خورده است. این عبارت مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است که در واقع یک فریم ورک گوگل متناسب با آن می‌تواند میزان تخصص، اعتبار و اقتدار شما را بسنجد. گوگل همیشه می‌خواهد شما محتوای خود را با کیفیت، دقیق و بدون مشکل به کاربران خود نمایش دهید تا کاربران هم بتوانند راحت‌تر بتوانند به نیاز‌ها و اهداف خود با جستجو در سایت‌ها، برسند. به همین دلیل گوگل فاکتور E A T را یکی از تکنیک‌های مهم در سئو داخلی می‌داند. شما باید بتوانید به نحوی میزان تخصص و اعتبار خود را به گوگل نشان دهید. E A T می‌تواند شامل اعتبار نویسنده مطالب وب سایت شما، فعالیت نویسنده‌ها در شبکه‌های اجتماعی معروف، حرف‌هایی که کاربران در مورد برند شما می‌زنند و غیره باشد.

خوانایی محتوا

محتوای شما باید کاملاً خوانا باشد؛ به این معنا که راحت قابل اسکن باشد و کاربر بتواند سریعاً مطلبی را که به دنبال آن است را در وب سایت و محتوای متنی یا ویدیویی شما پیدا کند. دوما که جملات و پاراگراف‌ها کوتاه باشند. هر چقدر یک جمله طولانی‌تر باشد، احتمال این که کاربر در درک مطلب مشکل بیفتد و بخواهد از ادامه خواندن منصرف شود، زیاد است. مورد سوم هم این که تا جایی که امکان آن وجود دارد در مطالب خود از بولت‌ها و یا لیست برای توضیح محتوای موردی استفاده کنید. این موضوع در سئو داخلی بسیار مهم است و تجربه ثابت کرده بیشتر کاربران به دنبال این چنین محتوایی هستند، چرا که خوانایی آن‌ها راحت‌تر است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی انتخاب کلمات کلیدی مناسب هستند که اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید، نمی‌توانید عنوان، توضیحات و متن محتوا را بنویسید. بنابراین ابتدا باید بفهمین چه کلماتی مربوط به موضوع شما است و کاربران هم چه چیزی را جستجو خواهند کرد. یکی از نکاتی که باید در مورد کلمات کلیدی بدانید این است که میزان چگالی و تعداد این کلمات را باید در محتوای خود رعایت کنید. یعنی به صورت بی‌رویه از کلمات کلیدی استفاده نکنید و سعی کنید تنوع را رعایت کرده و به صورت پراکنده از آن در مطالب خود استفاده کنید.
  در On-Page SEO کلمات کلیدی به قدری مهم و حساس هستند که تنها یک اشتباه در انتخاب کلمات و استفاده از آن‌ها، می‌تواند ماه‌ها و یا حتی سال‌ها وب سایت شما را از رقبایتان عقب بیاندازد. بنابراین توصیه می‌کنیم انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت خود را جدی بگیرید.

استفاده از محتوای بصری

از عکس و فیلم‌ها هم در محتوای وب سایت خود حتماً استفاده کنید. این موضوع چون برای کاربر جذابیت ایجاد می‌کند، برای سئو داخلی بسیار مهم است و باعث بهبود سایت می‌شود. شما حتی می‌توانید در محتوای تصویری خود هم از کلمات کلیدی استفاده کنید. به این صورت که در قسمت عنوان و alt تصاویر کلمه کلیدی مناسب خود را قرار دهید. این کار مزایای زیادی برای وب سایت شما دارد از جمله این که وقتی کاربر کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، وب سایت شما هم در سرچ تصاویر و هم در سرچ ویدئو‌ها نشان داده می‌شود. اما از آن جایی که ممکن است به هر دلیلی عکس یا ویدئو شما برای کاربر لود نشود، بهتر است برای بهبود سئو On-Page یک متن هم به آن اضافه کنید و در آن کلمه کلیدی را به کار ببرید تا متن برای کاربر به نمایش در بیاید.

بهینه‌سازی انکر تکست‌ها

یکی دیگر از تکنیک‌های بسیار مهم سئو داخلی استفاده از انکر تکست در مطالب سایت است. انکر تکست در واقع همان لینک‌سازی داخلی و یا خارجی در صفحه وب سایت است. انتخاب درست این کلمات بسیار مهم و تأثیرگذار هستند. چرا که وظیفه این کلمات این است که فهم گوگل را در مورد آن لینک و صفحه متصل به آن بالا ببرد. از این رو شما می‌توانید برای بهبود سئو داخلی سایت، انکر تکست‌های مرتبط با صفحات را در محتوای خود انتخاب کنید. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که شما می‌توانید چند انکر تکست در متن خود استفاده کنید اما باید بدانید که از هر یک از آن‌ها فقط یک بار باید استفاده کنید.

استفاده از تگ‌ها

یکی از کار‌هایی که باید برای سئو داخلی سایت خود انجام دهید این است که متا تگ‌های مهم سایت خود را پیدا کنید. متا تگ هم به کاربر و هم به موتور‌های جستجوگر گوگل کمک می‌کند تا در جهت فهم صفحه به شما کمک کند. تگ عنوان و متا دیسکریپشن دو مورد از مهم‌ترین تگ‌هایی هستند که می‌توانند در سئو On-Page به شما کمک کنند.
  متا عنوان اولین فاکتوری است که هم گوگل و هم کاربر آن را می‌بیند. پس باید حاوی کلمه کلیدی باشد تا گوگل متوجه ارتباط آن با سرچ کاربر شود. از طرفی هم کاربر باید بفهمد که صفحه شما دقیقاً مرتبط با نیاز او است. شما با متا عنوان می‌توانید یک فرصت ویژه برای جذب کلیک کاربر برای وب سایت خود ایجاد کنید. اگر این متا عنوان درست و بهینه نباشد، قطعاً این فرصت خوب برای افزایش بازدید از سایت را از دست خواهید داد.
  یکی دیگر از متا‌های مهم برای سئو داخلی متا دیسکریپشن است که شاید تأثیر خاصی برای گوگل نداشته باشد اما برای جذب کاربر مهم است. به همین دلیل بهتر است در این متا از کلمات کلیدی اصلی و فرعی با هم استفاده کنید. از آن جایی که متا توضیحات توسط گوگل بولد می‌شود، همی موضوع باعث جلب توجه کاربر خواهد شد. همچنین چون در آن کلمات کلیدی اصلی و فرعی به کار ‌می‌روند، به کاربر این اطمینان را خواهند داد پاسخ سرچ خود را به صورت کامل در صفحه شما پیدا می‌کنند.

 

 

فرق سئو داخلی با سئو خارجی سایت

 

مهم ترین بخش های سئو داخلی سایت‌

پس از اینکه به اهمیت سئو داخلی سایت و تاثیر آن بر رتبه و ترافیک سایت پی بردیم‌، باید ابتدا با فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی سایت آشنا و سپس آنها را پیاده‌سازی کنیم. تمرکز روی هر کدام از این فاکتور‌ها به بهبود رتبه و رنک وبسایت ما کمک می‌کند.

  1. تاثیر URL در سئو داخلی سایت‌:

URL در سئو داخلی یک سایت، متن حاوی آدرس سایت است .URL باید کوتاه، مختصر، خوانا و قابل‌فهم باشند.

تگ عنوان در On-page seo

 

چطور می‌توان URL (آدرس) مناسبی ایجاد کرد؟ URLهای کوتاه‌تر برای سئو داخلی رتبه بهتری می‌گیرند. سعی کنید URL حدود 5 کلمه باشد و اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن‌ها است را به‌طور خلاصه نمایش دهد.به این دو آدرس URL توجه کنید.به نظر شما کدام بهتر در ذهن می‌ماند؟

  • https://www.example.com/category/subcategory/keyword.html
  • https://www.example.com/125typu4f5ww56fifl6639j875fe.html

 

  1. Title Tag (تگ عنوان)‌:

    تگ عنوان یا تگ تایتل نشان‌دهنده موضوع صفحه می‌باشدتگ عنوان چیزی است که کاربران در موتورهای جستجو می‌بینند. عنوان سئو یعنی همان تگ title با عنوان صفحه متفاوت است هر چند در برخی سایت‌ها یکسان هستند ولی بهتر است این موارد جدا باشند. اصولا عنوان صفحه با تگ h1 طراحی می‌شود و عنوان سئوی که در نتایج هم نمایش داده می‌شود با تگ title پیاده سازی می‌شود.

تگ عنوان در سئو داخلی

 

  1. Meta Descriptions(متا توضیحات)‌:

توضیحات متا‌، به صورت مستقیم سئو داخلی سایت شما را بهبود نمی‌دهند. بلکه یک متا دیسکریپشن خوب، می‌تواند باعث افزایش نرخ کلیک شود. متا دیسکریبشن در سئو داخلی سایت شما باید حدود 160 کلمه باشد .در نوشتن متا دیسکیریبشن به دنبال این باشید که به کاربر بفهمانید که با کلیک بر روی سایت شما‌، به چه جیزی خواهد رسید. به صورت خلاصه و جامع تبلیغ خود را بکنید.

اهمیت توضیحات متا

 

  1. Heading Tags(تگ های هدینگ)‌:

هدینگ‌ها یا تیتر‌ها‌، محتوای وبسایت ما را به بخش های مختلف تقسیم می‌کنند تا خواندن و فهم مطالب برای کاربر آسان تر شود. از هدینگ ها (heading) در سئو داخلی (On-Page SEO) به‌منظور نمایش دادن بخش‌های مختلف صفحه استفاده کنید.هدینگ ها با نام های h1 و‌ h2 و h3 و h4 و h5 و h6 دسته بندی می‌شوند. به طور معمول‌، هر وبسایت دارای یک تگh1 و تعدادی تگ‌های h2 و h3 می‌باشد. مهم ترین تگ‌ در سئو داخلی (On-Page SEO)، تگ h1 می‌باشد. کلمات اصلی و کلیدی خود هنگام نوشتن در تگ h1‌ به کار ببرید تا الگوریتم های موتور جستجو‌، وبسایت شما را به کاربر نشان دهند. پلاگین Yoast Seo در وردپرس، در بهینه سازی صفحات به شما کمک می‌کند. این پلاگین عوامل داخلی صفحه را در جهت بهبود سئو داخلی (On-Page SEO) صفحات، تحلیل می‌کند. یکی از مزایای این پلاگین هشدار دادن در صورت وجود هرگونه مشکلی از جمله عنوان صفحه، متا توضیحات ، هدینگ‌ ها، تصاویر، محتوا و غیره می‌باشد.

 

مثلا یک مقاله در خصوص سئو تکنیکال، می‌تواند شامل هدینگ های زیر باشد‌:

  • سئو‌تکنیکال چیست‌؟
  • مهم ترین موارد سئو‌تکنیکال چیست‌؟
  • ابزار‌های مورد نیاز سئو‌تکنیکال چیست‌؟

 

5.Alt Tags‌‌(تگ alt تصاویر)‌:

در تمام تصاویر به کار رفته در یک وب‌سایت، تگ Alt توصیف‌کننده موضوعی است که از تصویر استنباط می‌شود. این تگ می‌تواند به عنوان متنی جایگزین برای تصاویر به هنگام خطا در بارگذاری نیز مورد استفاده قرار گیرد تا کاربران در صورت عدم نمایش تصویر، از مفهوم و عملکرد آن باخبر شوند. بهینه سازی عکس‌ها و تگ‌های alt به گوگل نشان می‌دهد صفحه و همچنین عکس شما درباره چه موضوعی است. تگ alt باید برای توصیف چیزی که در تصویر وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.مثلا‌ وقتی که تصویر کیف را در وبسایت خود آپلود می‌کنید‌،alt تصویر شما می‌تواند‌:”مدل کیف دوشی دخترانه و زنانه” باشد.برای پی بردن به alt تصویر باید بر روی عکس راست کلیک کرده و inspect را انتخاب کنید

توضیحات عکس در سئو داخلی

6.کلمات کلیدی‌:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب نه تنها بر روی سئو داخلی (On-Page SEO) سایت بسیار مورد اهمیت است، بلکه در سئو خارجی هم امری بسیار حیاتی است، درحالی‌که باید محتوا باکیفیت و کاربرپسند تولید کنید، تمرکز روی کلمات کلیدی در سئو داخلی (On-Page SEO) نیز همچنان حیاتی هست. مثلا در تگ های متا، از کلمات کلیدی برای طرح کلی یک محصول یا خدمات یا متن شاخصی از یک پست از وبلاگ، استفاده کنید. سعی کنید که رنج های متفاوتی از کلمات کلیدی را استفاده کنید.استفاده از صفاتی مثل بهترین یا برترین می‌توانید تاثیرگذار باشد.از کلمات کلیدی بلند و کوتاه استفاده کنید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون، ابتدا فقط بر روی حوزه استراتژی انتخاب و چیدن کلمات کلیدی تمرکز می‌کنیم و عملا بر روی سایت در ماه اول کاری انجام نمی‌دهیم.

افزونه Keywords Everywhere به شما در انتخاب کلمات کلیدی متنوع کمک می‌کند.

7.سرعت سایت‌:

نزدیک به نیمی از کاربران موبایل، اگر سایتی در کمتر از 8 ثانیه بارگذاری نشود آن را ترک خواهند کرد. طبق تحقیقات Backlinko.com سایتهایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند رتبه بهتری از گوگل دریافت می‌کنند. سایتتان را بهینه کنید و از عوامل اساسی که باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شوند اجتناب کنید. برای افزایش سرعت سایت‌،تصاویر خود را بهینه کنید و از هاست سریع تر استفاده کنید. با درست کردن حساب Google Analytics ، می‌توانید سرعت سایتتان را در قسمت Behavior در ساید بار سمت چپ مشاهده کنید.

8.Internal Links (لینک سازی داخل وبسایت)‌:

لینک سازی داخلی یعنی صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به سایر صفحات و بخش های مرتبط در سایت شما منتقل میشوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند. تمام لینک هایی که در منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش های صفحه قرار میگیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تاثیر گذار بوده و از انواع لینک سازی داخلی محسوب می‌شوند. مزیت لینک های داخلی سایت، دادن گزینه‌ها اضافی به کاربران برای ماندن در سایتتان است که کمک بسیاری به بهبود نرخ دفع کاربری میکند. هرچه تعامل با صفحات مرتبط بیشتر شود، گوگل بیشتر متوجه می‌شود. در هر جمله یک لینک داخلی قرار ندهید، اما چند لینک را در هر صفحه قرار دهید تا سئو شما بهتر شود.

لینکهای داخلی

9.External links(لینک دهی خارجی)‌:

لینک خارجی، لینکی است که به یک دامنه خارجی، ارجاع می دهد. لینک های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند؛ به این دلیل که موتورهای جستجوگر، لینک خارجی را یک نظر مثبت از سمت شخص ثالث در نظر می‌گیرند. به بیان بهتر، موتورهای جستجوگر بر این باورند که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می گویید. اگر محتوای شما دارای یک منبع معتبر است، حتما در انتهای مقاله خود سایت مد نظر را به عنوان منبع اصلی ذکر کنید. این موضوع باعث می‌شود گوگل درک بهتری نیز از محتوای شما داشته باشد.

 10.Mobile-frieness(واکنشگرا برای موبایل)‌:dlin

قابلیت واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن (responsive)، در طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. یعنی اینکه یک وب سایت بتواند خودش را با صفحه‌ دستگاه‌های گوناگون تطبیق دهد تا هر کاربری، با هر دستگاهی که سایت را باز کرد، به‌راحی بتواند از آن استفاده کند و باز هم تجربه خوبی داشته باشد. وبسایت ریسپانسیو‌، خودش را با هر صفحه نمایشی وفق می‌دهد و اندازه متن و عکس ها با اندازه صفحه هماهنگ می‌کند. با استفاده از ابزار Mobile-Friendly Test می‌توانید نحوه عملکرد ربات Googlebot را در صفحاتتان مشاهده کنید.

11.افزودن مقالات مرتبط‌:

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارد که مقالات و محصولات مربوط به محتوای وبسایت شما  را به صفحات مرتبط سایت اضافه می کنند.با قرار دادن محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول مورد نظر و یا قرار دادن مقالات مرتبط در ادامه مقاله ای که کاربر آن را مطالعه کرده است‌، زمان حضور کاربر در سایت شما را افزایش می‌دهد و بانس ریت سایت تان کاهش می‌یابد.

12.استفاده از عناصر چندرسانه ای‌:

سعی کنید که در هر صفحه‌،با توجه به حجم محتوا از چند عکس با alt مرتبط و حداقل از یک ویدیو استفاده کنید.

 

سئو داخلی در Yoast SEO

نسخه رایگان Yoast SEO شامل چندین بررسی و ویژگی است که به شما کمک می کند پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید. در سطح پست، افزونه Yoast به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به پیوندهای داخلی توجه بیشتری داشته باشید. در متاباکس افزونه، ارزیابی لینک داخلی Yoast SEO بررسی می‌کند که آیا پیوندهایی به صفحات دیگر در وب‌سایت خود در متن خود ایجاد کرده‌اید یا خیر. همچنین بررسی می‌کند که آیا این پیوندها follow هستند. برای آنکه بتوانید رتبه بهتری در سئو داخلی (On-Page SEO) در یوست سئو داشته باشید باید نکاتی که به شما یادآور میشود را رعایت کنید.

آیا سئو On-Page کافی است؟

با این که روی سئو داخلی سایت تأکید زیادی کردیم و آن را جز مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت دانستیم اما باید بدانید که On-Page SEO به تنهایی کافی نیست. سئو همچون یک مثلث است که سایر بخش‌های سایت هم روی آن تأثیر مستقیم می‌گذارد. به عنوان مثال اگر سئو داخلی عالی باشد اما روی سئو تکنیکال سایت هیچ تکنیکی صورت نگیرد و ضعیف باشد، مطمئن باشید به سئو On-Page آسیب می‌رسد و ان را پایین می‌کشد. پس برای این که بتوانید سئو داخلی پیج را بالا ببردی، باید روی تمام بخش‌های سئو کار کنید و به واسطه آن وب سایت خود را بالا بکشید.

جمع بندی

سایت را بر اساس فاکتور های سئو داخلی (On-Page SEO) سایت بچینید. از تگهای متا سفارشی، تگهای عنوان و heading ها استفاده کنید و همیشه محتوای باکیفیت تولید کنید.تصاویر فشرده و با کیفیت استفاده کنید و توضیحات آن را بنویسید. از لینک سازی داخلی به شکل بهینه استفاده کنید.استفاده بی رویه از لینک های داخلی و خارجی نه تنها اعتبار و بازدید سایت شما را بالا نمی‌برد بلکه تاثیر عکس می‌گذارد و سبب می‌شود که وبسایت شما توسط الگوریتم های گوگل بلاک شود. از تاثیر سئو خارجی هم غافل نشوید. سئو داخلی (On-Page SEO) سایت و سئو خارجی سایت در حکم پایه های نربان شما برای بالا رفتن وبسایتتان عمل می‌کنند. داشتن روابط کاربری خوب و آسان‌، کاربر را در پیج شما ماندگار می‌کند. به‌جای اینکه از خود بپرسید چه میزان بازدیدکننده داشته‌ایم، از خود بپرسید به چه تعداد کاربر کمک کردیم.

منابع

https://www.webfx.com/seo/glossary/what-is-on-page-seo/

https://www.searchenginejournal.com/on-page-seo/essential-factors/

پست قبلی

آشنایی با تبلیغات CGI و کاربردهای آن

پست بعدی

20 ابزار مفید که در سئو(SEO) به ما کمک می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *