صفر تا صد ساخت اکانت گوگل ادز

صفر تا صد ساخت اکانت گوگل ادز

یکی از روش‌های بسیار عالی که به واسطه آن می‌توانید به افزایش فروش و درآمد خود کمک کنید، تبلیغات با گوگل است. قرار گرفتن تبلیغ شما در بالای صفحه گوگل این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران زیادی به وب سایت شما مراجعه کنند و به خرید محصولات و خدمات بپردازند. برای راه‌اندازی کمپین و تبلیغات در گوگل شما نیاز به ایجاد اکانت گوگل ادز دارید. ساخت این حساب کاملاً رایگان است و تنها چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت. در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون قصد داریم صفر تا صد ساخت اکانت گوگل ادز را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

گوگل ادز چیست؟

شرکت گوگل یکی از پرمخاطب‌ترین موتور‌های جستجو در دنیا است که روزانه بیشتر از دو میلیون جستجو توسط کاربران در این موتور انجام می‌شود. موتور تبلیغاتی گوگل هم بیشتر از ۲۰ سال است که راه‌اندازی شده و زمینه‌ای را به وجود آورده که کسب و کار‌ها می‌توانند بهترین و پربازده‌ترین تبلیغات خود را در آن انجام دهند.

گوگل ادز در واقع یک مدل بازاریابی ppc (Pay-Per-Click ) است. یعنی به ازای هر یک کلیکی که از سوی کاربر روی تبلیغ صورت می‌گیرد، گوگل مبلغ مشخصی را از اکانت شما کسر خواهد کرد. شما با تبلیغات در گوگل می‌توانید به طور مؤثری کاربران زیادی را جذب کرده و در نهایت آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید. گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا برای خود کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را ایجاد کنید که هر کدام از این کمپین‌ها می‌توانند به نوبه خود مخاطبان هدف شما را جذب کنند. این کمپین‌ها می‌تواند در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌های گوگل نمایش داده شود.

نکات مهم در رابطه با ساخت اکانت گوگل ادز

قبل از این که بخواهیم ایجاد اکانت گوگل ادز را به شما آموزش دهیم، بهتر است نکات مهمی را قبل از راه‌اندازی این حساب به شما گوشزد کنیم. توجه به این نکات باعث می‌شود در اجرای هرچه بهتر کمپین‌های تبلیغاتی و دریافت نتایج ‌ایده‌آل موفق‌تر عمل کنید.

از سلامت وب سایت خود مطمئن شوید

تبلیغات در گوگل ترافیک وب سایت شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. برای این که بتوانید این کاربران به مشتری‌های وفادار تبدیل کنید، باید از قبل کار‌هایی در سایت خود انجام دهید تا کاربران دائمی شوند. در غیر این صورت تبلیغ شما عملاً بیهوده خواهد بود. اگر لندینگ وبسایت کیفیت لازم را نداشته باشد و یا فاقد اطلاعات ارزشمند و مفید باشد، تبدیل به Conversion اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین قبل از این که بخواهید حساب گوگل ادز ایجاد کنید و در گوگل تبلیغ کنید، حتماً از سلامت وب سایت خود از جوانب مختلف اطمینان حاصل کنید.

برای یک کار سخت خود را آماده کنید

اگر می‌خواهید در تبلیغات گوگل ادز موفق عمل کنید، باید زمان و تلاش زیادی را برای این کار صرف کنید. باید حساب کاربری خود را دائم زیر نظر داشته باشید و مرتب آن را بهینه‌سازی کنید. از جمله اقداماتی که می توانید برای این کار انجام دهید، انتخاب کلمات و عبارت کلیدی مناسب، رابطه کاربری قوی، A/B تست و غیره است. شاید در آغاز کار نمره و امتیاز کیفیت گوگل ادز شما پایین باشد که این موضوع می‌تواند به جایگاه وب سایت شما در گوگل و همچنین CPC آن ضربه بزند. برای بهبود نمره کیفیت تبلیغ باید به طور مداوم تا چندین هفته فقط تلاش کنید.

راهنمای گام به گام ایجاد اکانت گوگل ادز

دانش کسب کنید

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید اکانت گوگل ادز بسازید، قبل از اجرای هر کمپینی، چند هفته‌ای را سعی کنید در این زمینه آموزش ببینید. مطالعه کنید و به یادگیری مطالب جدید بپردازید. در این صورت در سرمایه شما صرفه‌جویی شده و از هدر رفتن پول و سرمایه شما جلوگیری می‌شود.

تبدیل Conversion سایت را مشخص کنید

بسیار مهم است که در همان ابتدا تبدیل را برای سایت خود مشخص کنید تا بعد‌ها دچار مشکلات و سوء تفاهم نشوید. اگر وب سایت فروشگاهی باشد این تبدیل می‌تواند فروش محصولات باشد. اما‌گر وب سایت برای یک مشاور کسب و کار باشد، این تبدیل می‌تواند تکمیل فرم عضویت و تماس تلفنی باشد.

راهنمای گام به گام ایجاد اکانت گوگل ادز

ساخت اکانت گوگل ادز بسیار آسان و بدون دردسر است و در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. فقط کافی است تا از دستورالعملی که ما به شما ارائه می‌دهیم پیروی کنید.

مرحله اول: ورود به گوگل ادز

ابتدا وارد سایت ads. google.com می‌شوید و روی گزینه Sign in که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید. این در صورتی است که از قبل در گوگل حساب داشته باشید در غیر این صورت باید روی گزینه Create account کلیک کنید و برای خود یک حساب جدید باز کنید.

مرحله دوم: انتخاب حالت Expert

در این بخش گوگل از شما سؤال می‌کند که قرار است چه چیزی را تبلیغ کنید. از آن جایی که شما فعلا قرار نیست کمپینی ایجاد کنید، این پرسش را نادیده بگیرید. پس روی عبارت Switch to Expert Mode کلیک کنید تا حالت آن عوض شود.

مرحله سوم: عبور از مرحله ایجاد کمپین تبلیغاتی

از آن جایی که قرار است اکانت گوگل ادز را بدون کمپین ایجاد کنید، باید گزینه‌هایی که در ‌این قسمت برای شما نمایش داده می‌شود را نادیده بگیرید و روی گزینه Create an Account Without a Campaign کلیک کنید.

مرحله چهارم: وارد کردن اطلاعات

در این مرحله گوگل ادز از شما می‌خواهد تا اطلاعات خود را که مربوط به کسب و کارتان است وارد کنید. حتماً از صحت اطلاعاتی که وارد می‌کنید اطمینان پیدا کنید؛ چرا که پس از تکمیل و ثبت نام امکان ویرایش وجود ندارد. از آن جایی که کشور ایران تحریم است، شما نام ایران را در لیست زمان و مکان پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل باید کشور دیگری را انتخاب کنید. همچنین چون نرخ ارز دلار در ایران دچار نوسانات بسیار زیادی می‌شود توصیه می‌کنیم نرخ دلار را انتخاب نکنید و به جای آن نرخ‌های رایج دیگری همچون لیر ترکیه، درهم امارات و بات مالزی را انتخاب کنید.

آموزش ایجاد کمپین تبلیغاتی در اکانت گوگل ادز

برای این که بتوانید کمپین تبلیغاتی در در اکانت گوگل ادز خود ایجاد کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: ایجاد حساب گوگل ادز

برای این که بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی در حساب گوگل ادز خود ایجاد کنید، ابتدا باید یک اکانت برای خود بسازید که ما پیشتر ایجاد این حساب را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. از آن جایی که که گوگل به صورت پیش فرض شما را به صفحه ساخت کمپین هوشمند انتقال می‌دهد، از این رو شما در همان ابتدا با گزینه Switch to Expert Mode روبرو خواهید شد که باید همان را انتخاب کنید.

مرحله دوم: تعیین هدف و نوع کمپین

در این مرحله باید هدف خود را از ایجاد این کمپین مشخص کنید. بنابراین گزینه sales را انتخاب کنید. بعد از آن هم باید نوع کمپین را مشخص کنید که در واقع همان محلی است که می‌خواهید تبلیغات شما در آن نشان داده شود. اگر می‌خواهید تبلیغ شما در صفحه نتایج گوگل به کاربران نشان داده شود، باید گزینه search را انتخاب کنید. در ادامه گوگل از شما می‌پرسد که می‌خواهید از چه راهی می خواهید به فروش بیشتر برسید و چه مسیری را می‌خواهید انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم مدیریت این کار را به خودتان بسپارید و با انتخاب گزینه Continue از این مرحله عبور کنید.

مرحله سوم: تنظیمات عمومی

شما باید در این مرحله نام کمپین گوگل ادز و همچنین محل نمایش آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید علاوه بر کمپین سرچ، کمپین‌های دیگری را هم انتخاب کنید تا تبلیغ شما در سایر پلتفرم‌ها همچون یوتیوب و یا شبکه نمایش گوگل نشان داده شود. تبلیغات متنی که در شبکه نمایش گوگل، به صورت بنری نشان داده می‌شود نمی‌تواند بدون هیچ ویرایش و ادیتی باشد. چرا که شما قرار است با این بنر مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید. پس با برداشتن تیک‌ها، می‌توانید تبلیغ را در صفحه نتایج جست و جو نمایش دهید. در این صفحه نام کمپین در کادر مشخص شده وارد کنید. سعی کنید از نام مرتبطی استفاده کنید تا در آینده بتوانید کمپین‌های خود را راحت‌تر مدیریت کنید.

نحوه ایجاد ادگروپ در گوگل ادوردز

مرحله چهارم: هدف‌گیری و بخش‌بندی مخاطبان هدف

یکی از مزیت‌های گوگل ادورز این است که به تبلیغ‌دهندگان خود این اجازه را می‌دهد تا مخاطبان خود را بسیار دقیق مورد هدف بگیرند. اما شما نباید در همان ابتدای مسیر و هنگام ساختن اکانت گوگل ادز این کار را انجام دهید. به این دلیل که چون ایران تحریم است، کسب و کارهای ایرانی نمی‌توانند از هدف‌گیری بر اساس موقعیت مکانی استفاده کنند. پس بهتر است گزینه All countries and territories را انتخاب کنید.

همچنین چون این کمپین، اولین کمپین تبلیغاتی شما است و هیچ شناختی نسبت هب مخاطبان و ویژگی‌های آن ندارید، بهتر است به گزینه Audience segments کاری نداشته باشید. چرا که یک اشتباه کوچک در این قسمت می‌تواند منجر به عدم نمایش تبلیغات شما شود.

تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید است که تکلیف زبان کمپین را مشخص کنید. از آن جایی که زبان مرور کاربران ایرانی، به صورت انگلیسی یا فارسی است، بهتر است هر دو این زبان را در بخش Languages انتخاب کنید.

مرحله پنجم: تعیین بودجه برای کمپین

در این مرحله باید تکلیف بودجه روزانه و استراتژی قیمت‌گذاری در اکانت گوگل ادز مشخص کنید. بودجه روزانه را می‌توانید در بخش Budget وارد کنید. گوگل ادز در این بخش دو نوع قیمت‌گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این که بتوانید هزینه‌های خود را در مورد کمپین کنترل کنید. و قیمت هر کلیک را خودتان مشخص کنید، بهتر است سراغ استراتژی قیمت‌گذاری دستی بروید. برای این کار باید روی گزینه elect a bid strategy directly (not recommended) کلیک کنید. بعد از آن هم باید گزینه Manual CPC در بخش Select your bid strategy را انتخاب کنید تا این مرحله به پایان برسد.

نحوه ایجاد ادگروپ در گوگل ادوردز

در ادامه مرحله قبل ما به مرحله دیگری می‌رسیم که در آن می‌توانید افزونه‌هایی را اضافه کنید. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف نرخ کلیک کمپین گوگل خود تا ۱۵ درصد هم بالا ببرید. در این مرحله می‌توانید تنظیمات مربوط به افزونه‌هایی همچون Sitelink و Call را انجام دهید. برای این که از سایر افزونه‌ها استفاده کنید، روی گزینه Ad extension ضربه بزنید. اضافه کردن هر افزونه‌ای به این بخش کاملاً اختیاری است و شما می‌توانید با انتخاب دکمه Save and Continue به مرحله بعدی بروید که ساخت گروپ است. در این مرحله می‌توانید یک گروه از کلمات کلیدی برای خود بسازید. برای این کار نام گروه را انتخاب کرده و آن را وارد کادر کنید. در این مرحله به گوگل اطلاع می‌دهید که برای این کلمات کلیدی حاضر هستید چه میزان هزینه کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید قیمت پیشنهادی خود را در آینده و براساس عملکرد نوع کمپین تغییر دهید و لازم نیست همان اول هزینه را پرداخت کنید. شما می‌توانید برای برخی از کلمه‌ها بیشتر و برای بعضی از کلمات هم کمتر هزینه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب صفر تا صد ساخت اکانت گوگل ادز را به شما آموزش دادیم و گفتیم که برای ساخت این اکانت و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی باید چه نکاتی را رعایت کرده و چه مسیری را در پیش بگیریم. شما می‌توانید با استفاده از خدمات گوگل ادز وب سایت خود را ارتقا دهید و رتبه و جایگاه بسیار خوبی در گوگل دریافت کنید. اگر می‌خواهید در رابطه با تبلیغات گوگل و همچنین خرید اکانت گوگل ادز اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به سایر بخش‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون مراجعه کنید.

 

پست قبلی

همه چیز درباره شناسایی بازار هدف

پست بعدی

آشنایی با نحوه تبلیغ در گوگل ادز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *