مزایای محتوای متنی و نقش آن در بهبود سئو

مزایای محتوای متنی-ویمون

همه افرادی که می‌خواهند صفحات وب سایت آن‌ها در موتورهای جستجو گوگل رتبه خوبی پیدا کند و ترافیک بیشتری جذب کنند باید پرتلاش و سخت کوش باشند و برای وب سایت خود زحمت بکشند. یکی از اموری که به این موضوع کمک می‌کند تولید محتوای مداوم است. محتوا و سئو در کنار هم می‌توانند هر وب سایتی را به جایگاه بالای خود برسانند. اما به شرطی می‌توان به جایگاه خوب دست پیدا کرد که هم تمام فرایند‌های سئو به صورت کلاه سفید پیاده‌سازی شود و هم در کنار آن محتوا‌هایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد و با کیفیت باشد. در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون قصد داریم به شما توضیح دهیم که مزایای محتوای متنی چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد. با ما همراه باشید.

بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل با محتوای متنی

محتوای متنی یکی از قوی‌ترین نشانه‌های رتبه‌بندی در گوگل است و تأثیر محتوای متنی بر سئو بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اما با این حال باز هم بسیاری از بازاریابان هستند که در تولید محتوای مناسب کمی مشکل دارند. باید بدانید که دوره روز‌های نگارش و انتشار پست‌های معمولی و ۳۰۰ کلمه گذشته است و نمی‌توانید با این پست‌ها در گوگل رتبه‌ای کسب کنید. برای کسب رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل شما نیاز به نگارش یک محتوای عالی و ارزشمند دارید. با هر محتوایی که منتشر می‌کنید باید بتوانید به این پرسش ساده که چرا اصلاً محتوا منتشر می‌کنید پاسخ دهید. یا این که محتوایتان چه هدفی دارد.

نکته مهم درباره بازاریابی محتوایی این است که هرگز نباید پستی را در وبسایت خود منتشر کنید صرف این که می‌خواهید وب سایتتان پر از محتوا باشد و یا خالی نباشد. به همین دلیل است که می‌گوییم قبل از تولید محتوا از خود بپرسید که چرا می‌خواهید محتوا را تولید و بارگذاری کنید. شما باید ابتدا با مزایای محتوای متنی آشنا شوید تا بتوانید برای تولید هر پست در وبلاگ خود یک راهنمای موفق و یا یک هدف داشته باشید. پس نباید به دنبال تولید مطالب سرسری و بی‌ارزش باشید. چنین محتوا‌هایی ممکن است به دلایل زیر منتشر شوند:

  • مثلاً کارفرما از شما می‌خواهد حتماً هر روز یک پست جدید برای وبلاگ منتشر کنید.
  • یا کسی به شما گفته هر چقدر بیشتر محتوا تولید کنید بدون این که به کیفیت آن توجهی داتشه باشید، برای وب سایت بهتر است.
  • یا به شاید هم گفته باشند تعداد زیاد محتوا به رتبه بهتر سایت شما کمک می‌کند.

اگر چنین رویکردی برای تولید محتوا دارید حتماً تجدید نظر کنید و این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با مزایای محتوای متنی آشنا شوید.

نکات کلیدی نوشتن محتوای متنی برای سئو

مزایای محتوای متنی سئو شده-ویمون

زمانی یک محتوا می‌تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت و بهبود جایگاه رتبه در گوگل شود که اصول سئو در آن رعایت شده باشد. به چنین محتوا‌هایی محتوای سئو شده می‌گویند. با خدمات تولید محتوای متنی به ویژه محتوای سئو شده می‌توانید ترافیک آنلاین وب سایت خود را بالا ببرید. اما حالا سؤال اصلی اینجا است که بهبود رتبه سایت با محتوای متنی چگونه انجام می‌شود؟ محتوای سئو شده چه ویژگی‌هایی دارد و باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه این موضوع را برای شما روشن می‌کنیم:

نیاز و دغدغه مخاطب را پاسخ دهد

یکی از مزایای محتوای متنی این است که می‌تواند نیاز و دغدغه مخاطب را پاسخ دهد. پس باید به این اصل در محتوای خود دقت داشته باشید. هر چقدر درک بیشتر و بهتری از مخاطبان خود و یا مشتریان داشته باشید می‌توانید در انتخاب کلمات کلیدی و محتوا بهتر عمل کنید. به مخاطبان فعلی خود نگاه کنید و طبق خصوصیات آن‌ها یک پرسونای مخاطب دقیق برای خود طراحی کنید. این پرسونا که در واقع مخاطبان شما را توصیف می‌کند، باید به صورت یک فایل مکتوب در استراتژی محتوایی شما قرار بگیرد.

همچنین می‌توانید از تیم فروش وب سایت خود هم اطلاعات خوبی درباره مخاطبان به دست‌آورید چون این افراد بیشتر با مشتریان در تماس هستند. یک نکته دیگر هم که در مورد تاثیر محتوای متنی بر سئو باید بدانید این است که سعی کنید همیشه از اتفاقات مرتبط با صنعت خود مطلع باشید و اطلاعاتی که دارید را در محتوای تولید شده ذکر کنید. در صنعت‌های مختلف این موضوع متفاوت است اما معمولاً سایت‌های خارجی و انگلیسی زبان می‌توانند منابع خوبی برای محتوای تازه و جدید باشد.

کلمات کلیدی خاص را مورد هدف قرار دهید

یکی از مزایای محتوای متنی است که جستجوی مخاطبان پاسخ می‌دهد. پس باید دقت کنید که محتوایی را در سایت خود قرار دهید که در آن از کلمات کلیدی‌ای استفاده شود که مخاطبان آن را جستجو می‌کنند. اگر محتوای شما کلمه کلیدی یا موضوع خاصی را تارگت نکرده باشد، اصلاً به نتایج جستجو کاربران و گوگل راه پیدا نمی‌کند. درباره کسب و کار خود، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و همچنین سؤالات رایج مخاطبان تحقیق کنید و یک لیست کامل از کلمات کلیدی بسازید. محتوایی که تولید می‌کنید باید حول همین کلمات کلیدی باشد و با همین کلمات هم سئو شود. وقتی از کلمات کلیدی مرتبط و دقیق برای صفحات خود استفاده می‌کنید به موتور جستجو کمک می‌کنید تا محتوای شما را بهتر بفهمند.

از کلمات کلیدی طولانی هم استفاده کنید

یکی از روش‌های بهبود رتبه سایت با محتوای متنی این است که از عبارات یا کلمات کلیدی طولانی هم استفاده کنید. زمانی که مشتری عبارات طولانی یا همان کیورد‌های لانگ تیل را در گوگل جستجو می‌کند یعنی به خرید چند قدم نزدیک‌تر است. معمولاً چنین کلماتی حجم جستجوی کمتری دارند و رقابت کمتری هم برای کسب رتبه در میان سایت‌ها در جریان است. پس شانس شما برای این که رتبه بهتری در گوگل کسب کنید بیشتر خواهد بود.

مزایای محتوای متنی برای سئو-ویمون

به موضوع و کلمه کلیدی بچسبید

شما می‌توانید به نوع دیگری هم به تأثیر محتوای متنی بر سئو بپردازید. به این شکل که وقتی در حال نوشتن محتوا هستید، حواستان به کلمه کلیدی و موضوع مورد نظر خودتان هم باشد. یکی از اشتباهات رایج این است که در یک محتوا طیف وسیعی از موضوعات را قرار می‌دهند. قرار نیست کاربران با جستجوی ده کلمه کلیدی مختلف و نامرتبط در گوگل به یک صفحه برسند. این موضوع نه تنها که کاربران را گیج و گمراه می‌کند، بلکه از موتور جستجو هم رتبه خوبی کسب نمی‌کنند. چون گوگل نمی‌تواند محتوایی که نوشته‌اید را درک کند.

یک محتوای متنی خوانا بنویسید

یکی از مزایای محتوای متنی این است که کاربران با خواندن مطلب متوجه موضوع می‌شوند و می‌توانند پاسخی را که به دنبال آن بوده را پیدا کنند. پس هر چقدر متن شما راحت‌تر خوانده شود، خواننده توجه بیشتری به آن خواهد داشت. پس سعی کنید از نوشتن جملات و کلمات سنگین و پیچیده استفاده نکنید. تا جای ممکن جملات خود را کوتاه کنید. بهتر است از بولت و لیست هم در محتوای خود استفاده کنید و محتوا را بیشتر در قالب چک لیست منتشر کنید.

به سایت‌های معتبر لینک دهید

اعتبار دادن به سایت‌های معتبر باعث می‌شود به اعتبار وب سایت شما هم افزوده شود. دقت کنید که قرار نیست که به هر سایتی لینک دهید بلکه فقط به سایت‌هایی لینک می‌دهند که به وب سایت شما و یا موضوعی که در مورد آن مطلب نوشته‌اید، مرتبط است.

سخن پایانی

کاربران و موتور‌های جستجوی گوگل اهمیت را به محتوای متنی می‌دهند. به همین دلیل است که می‌گوییم مزایای محتوای متنی بسیار زیاد است. به طور کلی نمی‌توان سئو را بون محتوا‌های با کیفیت تصور کرد. هر چقدر محتوای متنی تولید شده در وب سایت شما با کیفیت‌تر، غنی‌تر و متناسب با موضوع و نیاز‌های مخاطبان باشد، تأثیر بیشتری در بهبود سئو سایت و همچنین در نتایج جستجو دارد. تأثیر تولید محتوای متنی بر سئو سایت بسیار زیاد است و نمی‌توان به هیچ عنوان آن را انکار کرد. ما در این مطلب هر آن چه را که نیاز بود در مورد بهبود رتبه سایت با محتوای متنی بدانید را به شما گفتیم. اگر فکر می‌کنید نیاز به اطلاعات بیشتری در این باره دارید، می‌توانید به سایر بخش‌های سایت ویمون مراجعه کنید.

سؤالات متداول

  • محتوای متنی سایت چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

محتوا‌های متنی یکی از عوامل اصلی و تأثیرگذار است که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند و کاربران را تشویق کند تا محصولات و خدمات وب سایت را مشاهده کنند و به خرید آن بپردازند. با سرمایه‌گذاری در محتوای سئو می‌توان ارزش واقعی را به نتیجه کسب و کار‌ها اضافه کرد.

  • محتوای متنی با چه هدفی در سایت منتشر می‌شوند؟

هدف اصلی از نوشتن هر نوع محتوایی در سایت، ایجاد محتوایی با کیفیت بالا و متمرکز بر کلمات کلیدی است. چنین محتوایی برای موتور‌های جستجو رتبه خوبی کسب می‌کنند و سبب ایجاد ترافیک ارگانیک برای وب سایت می‌شوند.

  • چه نوع محتوایی روی سئو سایت تاثیر دارد؟

به طور کلی محتوا‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند روی سئو وبسایت‌ها تاثیر بگذارند که این محتوا‌ها شامل محتوای متنی سئو شده، تصاویر با کیفیت، فیلم و غیره می‌شود.

پست قبلی

مدیریت تجربه مشتری (CEM) و دلایل اهمیت آن

پست بعدی

آشنایی با تبلیغات CGI و کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *