ادمین اینستاگرام چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام چه کسی است و چه وظایفی دارد؟ سوالی که برای کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند پیش آمده است. ادمین اینستاگرام فردی است که وظیفه مدیریت محتوای اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارد. بسیاری از کسب و کار‌ها و پیج‌های بزرگ دارای یک یا چند ادمین می‌باشند. ادمین پیج اینستاگرام به اندازه مدیر یک مجموعه‌، در روند رشد و توسعه پیج تاثیرگذار است. بسیاری از افراد معروف و مشهور‌، کسب وکار‌های بزرگ و افرادی که به طور گسترده و فعال در بستر اینستاگرام فعالیت می‌کنند‌، دارای ادمین هستند. Instagram Page Admin یک ردیف شغلی به حساب می‌آید و به معنای ادمین پیج اینستاگرام است. مدیر یک صفحه در اینستا، وظایفی دارد که در قبال آن از کارفرمای خود که صاحب پیج است، حقوق دریافت می کند. در این مقاله می‌خواهیم درباره ادمین اینستاگرام صحبت کنیم و وظایف و رزومه مورد نیاز ادمین بودن را بررسی کنیم.

اول بررسی کنیم دقیقا ادمین کیست!

کلمه‌ی ادمین (Admin) مخفف شده‌ی واژه Administrator می‌باشد. این واژه به معنی مدیریت بوده و کلمه ادمین به معنای مدیر می‌باشد. مدیر‌، فردی است که وظایف خاصی را بر عهده داشته و مدیریت می‌کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که با کلمه ادمین آشنایی نداشته باشد. این واژه در دنیای فناوری اطلاعات یا IT بسیار رایج است؛ مثلا در بخش‌های مختلف سیستم عامل ویندوز  یا IOS  و حتی اندروید، این اصطلاح را شنیده‌اید. امروزه بسیاری از کسب و کار به دنبال استخدام ادمین برای پیج خود هستند. بسیاری از افراد مشهور و یا اینفلوئنسر‌ها نیز برای مدیریت محتوا و تبلیغات پیج‌، ادمین دارند.

 

who is instagram admin

تفاوت بین وب‌مستر و ادمین اینستاگرام چیست؟

بسیاری فکر می‌کنند که این دو کلمه معانی یکسان دارند‌، در حالی که هر کدام اختیارات و نیازمندی‌های متفاوتی دارند. مدیر وب‌سایت همان طور که از اسمش پیداست‌، کسی است که به طور کامل یک وب‌سایت را مدیریت می‌کند. وظیفه وب‌مستر‌، انتشار محتوای جدید‌، تغییر ظاهر سایت و مدیریت UI وب‌سایت و برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات فنی وب‌سایت می‌باشد. اختیارات ادمین اینستاگرام محدود به Social Media یا شبکه اجتماعی است و شامل وب‌سایت نمی‌شود.

وظایف یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام چیست؟

به طور کلی ادمین ها به دو دسته تقسیم می شوند. کسانی که فقط، مسئولیت اداره کردن یک پیج را بر عهده دارند و در مقابل افرادی که علاوه بر مدیریت پیج باید به تولید محتوا نیز بپردازند. در اکثر مواقع‌، افراد به دنبال شخصی هستند که هم بتواند پیج را اداره و هم محتوای آن را مدیریت کند. بسیاری فکر می‌کنند که مدیریت پیج اینستاگرام کار راحت و ساده‌ای است. در حالی که این شغل‌،دشواری‌ها و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. به عنوان ادمین اینستاگرام‌، شما از یک طرف باید پاسخگو انتظارات و خواسته‌های کارفرما یا رئیس خود باشید و پیج را مطابق با سلیقه و خواسته‌های او مدیریت کنید.

شما باید با مفاهیم پایه و اولیه دیجیتال مارکتینگ و اصول سئو آشنایی داشته باشید تا بتوانید مخاطب را جذب و تبدیل به مشتری وفادار کنید. از طرف دیگر‌،شما دائما در حال روبه رو شدن با طیف وسیع و متنوعی از افراد از طبقه‌های مختلف جامعه و الگو‌های اخلاقی متفاوت هستید. طرز برخورد شما با تک تک این افراد تاثیر چشم‌گیری در برندینگ خواهد داشت. به عنوان ادمین‌،شما باید در اکثر اوقات روز آنلاین باشید. اصلی ترین وظیفه ادمین اینستاگرام‌، پاسخ دادن کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان است.در بازار رقابتی امروز که هر کسب و کار و بیزینسی دارای پیج اینستاگرام است‌،شما باید به سرعت نیاز مشتری را برطرف کنید.در غیر اینصورت‌،مشتری به سراغ رقیب شما می‌رود.

ادمین پیج اسنتاگرام باید با ساز و کار اینستاگرام و الگوریتم‌های آن آشنا باشد. اینستاگرام نیز همانند موتورهای جستجو به صورت مداوم در حال تغییر و به روزرسانی می‌باشد. آشنایی با قوانین و الگوریتم‌های اینستاگرام می‌تواند به شما در ارائه پست، استوری و مطالب مفید کمک کند.به تعداد فالوور و فالووینگ‌های پیج توجه داشته باشید. اگر فالوور‌ها در حال ریزش هستند‌، علت را پیدا کنید و آن را با کارفرما در میان بگذارید. هیچگاه فالوور فیک نخرید.

 

وظایف یک ادمین اینستاگرام حرفه ای چیست؟

 

از دیگر لازمه های انتشار پست در اینستاگرام‌، هشتگ گذاری مناسب است. هشتگ‌ها‌، پست‌ها را دسته بندی کرده و گروه‌های آنها را مشخص می‌کنند. مخاطبین به واسطه این هشتگ ها پیج‌ها را پیدا می‌کنند.به عنوان ادمین اینستاگرام‌، باید هشتگ‌های پرطرفدار را شناسایی کرده و از آنها به صورت هدفمند استفاده کنید.

یکی دیگر از مهم ترین وظایفی که ادمین پیج اینستاگرام برعهده دارد، تامین امنیت پیج و فالورها می باشد. برای حفظ ایمنی پیج باید رمزی قوی و غیر قابل هک بر روی آن گذاشت و به افراد غیر قابل اعتماد دسترسی نداد. همچنین در صورتی که مجادله ای در زیر پست های منتشر شده صورت گیرد، وظیفه ادمین است که در این مجادله شرکت کرده و قضیه را حل کند.فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری یا مخاطب است. ادمین باید به صورت شفاف سوال‌ها و دغدغه‌های مخاطب پیج را پاسخ دهد. شما باید با لحن مناسب و صمیمی‌، مخاطب را جذب کرده و در پیج ماندگار کنید.

کپشن نویسی در اینستاگرام

هسته مرکزی هر پیج اینستاگرامی‌، محتوای آن می‌باشد. محتوای هر استوری یا کپشن باید مخاطب را درگیر کند و تعامل او با پیج را افزایش دهد. اصول تولید محتوا‌،نکته‌ها و تکنیک‌های خاص خودش را دارد و ادمین یک پیج باید با نحوه کپشن نویسی و تولید محتوای متنی و تصویری آشنا باشد.مهم‌ترین فعالیتی که در یک صفحه اینستاگرامی اتفاق می‌افتد، محتوای باکیفیت و مرتبط است. ادمین باید با ابزارهای مختلف تولید محتوا آشنا باشد و برای ارائه محتوا استراتژی تعیین کند. مدیریت و زمان بندی انتشار محتوای هر پست و استوری باید مشخص و هدفمند باشد. به این صورت که طی زمان‌بندی مشخص تمام استوری‌ها و پست‌هایی که قصد انتشار آن‌ها را دارد، مشخص کند. دارا بودن تقویم محتوایی‌،کمک زیای به مدیریت محتوا‌های از قبل نوشته شده و در حال نوشتن می‌کند.ادمین پیج باید مرتبا هایلایت ها به روزرسانی و مرتب کند.

چگونه یک ادمین اینستاگرام موفق شویم؟

حرفه ای شدن در هر زمینه ای نیازمند کسب تجربه و دانش است که این کار آسانی نیست. ادمین اینستاگرام بودن‌،چالش‌های مخصوص به خود را دارد.اگر پس مطالعه موارد بالا‌، علاقه مند هستید که رزومه خود را تقویت کنید و برای این موقعیت شغلی اقدام کنید‌، این موارد را در نظر داشته باشید‌:

1.در قدم اول با اینستاگرام و تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های ان آشنا باشید. با داشتن اکانت شخصی خود و فعالیت در آن‌، می‌توانید بر اینستاگرام مسلط شوید.

2.با روش‌های تولید محتوا و اینستاگرام مارکتنیگ آشنا باشید.

3.با اصطلاحات اینستاگرام و نحوه‌‌ی کارکرد آنها آشنا باشید.

4.کار با ابزارهای طراحی گرافیک مثل فتوشاپ را یاد بگیرید.

5.مهارت انگلیسی خود را تقویت کنید.

6.بیزینس شخصی خود را راه بندازید و ادمین پیج خود باشید.

وبسایت‌های کاریابی را مرتبا چک کنید و ناامید نشوید.موقعیت‌های کارآموزی را دست کم نگیرید.

این دو وبسایت را به صورت روزانه چک کنید‌: جابنجا و e-estekhdam

حقوق ادمین اینستاگرام

درآمد یک ادمین اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام چند سالی است که به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است و همین امر باعث شده تا فرصت‌های شغلی متعددی در این زمینه خلق شود.ادمین اینستاگرام بودن تنها نیاز به تلفن همراه هوشمند و اینترنت دارد و در بسیاری مواقع به صورت دورکاری انجام می‌شود.

همانند بسیاری از مشاغل دیگر‌،درآمد ادمین اینستاگرام به موقعیت مکانی و لوکیشن مربوط است.در عین حال هنوز آمار و ارقام دقیقی از میزان حقوق دریافتی ادمین ها وجود ندارد. میزان حقوق دریافتی به میزان تجربه و مهارت شخص‌، تعداد فالوور‌های پیج بستگی دارد. ادمین‌هایی که به صورت پاره وقت کارهای یک پیج را انجام می‌دهند، درآمدی بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان دارند.

ادمین‌های تمام وقت نیز به طور میانگین بین ۲ میلیون تا بالای ۵ میلیون در ماه درآمد دارند.. به طور کلی، هر چه زمان بیشتری برای این کار اختصاص دهید، درآمد بالاتری خواهید داشت. بسیاری از ادمین‌های با تجربه و حرفه‌ای‌، به طور همزمان چندین پیج اینستاگرام را مدیریت می‌کنند. ادمینی همزمان چند پیج با توجه به اموری مثل طراحی پست، تولید محتوا، آنالیز پیج کار چندان راحت و ساده‏ای نیست.

آشنایی با قوانین و نکات امنیتی  اینستاگرام

یکی دیگر از موارد مهمی که برای ادمین شدن در instagram باید آموزش ببینید، نکات امنیتی این برنامه است. حساب های اینستاگرام ممکن است با مشکلات امنیتی متعددی روبرو شود. بنابراین باید بتوانید امنیت پیج را به گونه ای بالا ببرید که جلوی مشکلات گرفته شود و از به وجود آمدن بسیاری مشکلات دیگر هم پیشگیری شود. همچنین باید با قوانین اینستاگرام هم آشنا باشید تا پست و استوری‌هایی که منتشر می کنید خلاف قوانین این برنامه نباشد. در صورت بالا رفتن تعداد پست‌ها و استوری‌های خلاف قوانین، احتمالا پیج شما بلاک و ریپورت خواهد شد و ممکن است برای همیشه آن را از دست دهید.

تحلیل اطلاعات آماری

ایسنتاگرام با استفاده از ابزار insight آمار و اطلاعاتی در مورد پیج در اختیار شما می گذارد. شما برای مدیریت پیج اینستاگرام به به این ابزار نیاز دارید پس باید آنالیز کردن آن را بلد باشید. آنالیز این اطلاعات به رشد و توسعه حساب کاربری شما کمک زیادی می کند.

آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام

اینستاگرام هم مانند موتور جستجوی گوگل، به صورت مداوم در حال تغییر و بروزسانی الگوریتم های خود است. شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید به خوبی با این الگوریتم ها آشنایی داشته باشید و پست و استوری و مطالب مفیدی را ارائه دهید که از این الگوریتم ها پیروی می کند. نحوه انتشار پست هم بسیار مهم است و می تواند روی رشد و توسعه پیج شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

جمع بندی

ادمین اینستاگرام بودن کاری به ظاهر آسان ولی چالش برانگیز است. بسیاری فکر می کنند که مدیریت پیج اینستاگرام  فقط به کامنت و دایرکت پاسخ دادن خلاصه می‌شود‌‌،اما اینچنین نیست.حوزه فعالیت و وظایف ادمین اینستاگرام بسیار گسترده تر و تخصصی تر است.اگر  به عنوان صاحب پیج توانایی و تخصص اداره پیج را ندارید می‌توانید از یک ادمین اینستاگرام در این زمینه کمک بگیرید.

این افراد در صورت داشتن تخصص و تجربه کافی می‌توانند به سرعت پیج شما را به یک پیج با فالور بالا تبدیل کنند. اگر به دنبال استخدام ادمین حرفه ای اینستاگرام هستید‌،با ما در تماس باشید. با انتحاب تیم ویمون‌، شما یک امین اختصاصی برای پیج خود در اختیار خواهید داشت. ما در طول مسیر‌، شما را رها نمی‌کنیم و در کنار شما خواهیم ماند.

سؤالات متداول

آیا باید برای ادمین بودن اینستاگرم حتماً به صورت حضوری فعالیت داشت؟


این موضوع کاملاً بستگی به فعالیت و حوزه کاری پیج اینستاگرام دارد. شاید در مواقعی نیاز باید برای معرفی و ثبت عکس از محصولات و خدمات به محل کار بروید. اما در بیشتر مواقع ادمین‌هایی که برای پیج‌ها انتخاب می‌شوند، فعالیتشان آنلاین و به صورت غیر حضوری است.


میانگین درآمد شغل ادمینی ایسنتاگرام چقدر است؟


درآمد ادمین اینستاگرام در ایران بستگی به دنبال‌کنندگان یک صفحه دارد. هر چقدر تعداد دنبال‌کنندگان بیشتر باشد، ادمین مجبور است با افراد بیشتری در ارتباط باشد و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد و صفحه را مدیریت کند. در این صورت حقوق ادمین هم بیشتر خواهد شد.


آیا خلاق و حرفه‌ای بودن ادمین اینستاگرام مهم است؟


بله هر چقدر ادمین خلاق‌تر باشد، می‌تواند محتوا‌های جذاب‌تری ایجاد کند و باعث شود پیج توسط افراد بیشتری دیده شود و کاربران بیشتری به سمت آن جذب شوند.


ادمین اینستاگرام باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

اگر فردی بخواهد یک ادمین موفق شود باید با الگوریتم های این شبکه اجتماعی به خوبی آشنا شود و همیشه راهکاری برای بیشتر دیده شدن پیج داشته باشد. باید آپدیت و به روز باشد و اطلاعات خود را در حوزه کاری خود کامل کند.

منابع:

سایت medium

پست قبلی

20 ابزار مفید که در سئو(SEO) به ما کمک می کند!

پست بعدی

تقویم محتوا چیست‌؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *