پست کردن و استوری گذاشتن مداوم بدون اینکه بهبودی در افزایش بازدید پیج رخ دهد یک تجربه ناامید کننده است. بسیاری از افراد در هر حوزهای با این مشکل روبرو میشوند که چرا بعد از چند ماه فعالیت بازدید پیج آنها افزایش پیدا نکرده است. ابتدا باید بدانید که راز موفقیت در اینستاگرام این است که تا حد امکان آمار بازدید پیج خود را بالا ببرید. متأسفانه، تعداد فالوورهای شما در افزایش بازدید پیج نقش تعیین کنندهای ندارند و عوامل دیگری موثر هستند. درک عملکرد الگوریتم اینستاگرام کار آسانی نیست، اما ما در این مقاله از «آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون» به شما راهکارهای افزایش ویو پیج را ارائه میدهیم.
چرا افزایش بازدید پیج اهمیت دارد؟
در حالی که میتوانید از طریق اینستاگرام درآمد کسب کنید، اما ماهیت اصلی حضور شما در این پلتفرم اجتماعی «ایجاد پایگاهی از طرفداران پروپاقرص» است. اینستاگرام تا حد زیادی بهترین پلتفرم برای برندهاست، زیرا به دلیل محتوای تصویری (عکس و ویدئو) ارتباط بهتری با مخاطب برقرار میکند. هر چه تعداد بازدیدهای شما در اینستاگرام بیشتر باشد، آگاهی از برند افزایش پیدا میکند. بهبود آگاهی از برند به معنای افزایش مشتریان و فروش بیشتر است. علاوه بر این، افزایش بازدید پیج نشان دهنده این موضوع است که پیام شما تا چه حد در بین مشتریان بالقوه و فالوورها طنین انداز شده است.
چه تعداد ویو در اینستاگرام مناسب است؟
یکی از رایجترین سؤالاتی که صاحبان پیجها میپرسند این است که: «چقدر بازدید برای پیج من مناسب است؟» در حالی که نمیتوانیم عدد دقیقی را بیان کنیم، فقط میتوانیم بگوییم هر چه تعداد بازدیدهایی که دریافت میکنید به تعداد فالوورهایتان نزدیکتر باشد، بهتر است. برای مثال، هزار بازدید با هزار دنبال کننده نقطه ایده آل است. این بدان معناست که شما نرخ تعامل (Engagement) بالایی دارید. با این حال، رسیدن به شرایط ایده آل برای افزایش بازدید پیج بسیار دشوار است، زیرا هر پیجی در یک حوزه خاص فعالیت میکند. برای مثال، رسیدن به تعداد مناسب ویو برای یک کسب و کار فعال در حوزه ماشین آلات صنعتی متفاوت از یک پیج فعال در حوزه زیبایی است.
برای افزایش بازدید پیج باید ویو بخریم؟
توصیه میکنیم هیچ وقت ویو نخرید! وقتی این کار را انجام میدهید، پیج فیکی خواهید داشت که تنها برای مدتی کوتاهی در اکسپلورر دیده میشود و به یکباره ناپدید خواهید شد. خرید بازدید فیک به فروش منجر نمیشود، زیرا بازدید کنندهای نیست که بتواند به مشتری واقعی تبدیل شود. علاوه بر این، اگر اینستاگرام تشخیص دهد که حسابتان فعالیت مشکوکی دارد، شاید پیج شما برای همیشه بلاک کند. اگر به خرید فالوورهای تقلبی برای دریافت بازدید در اینستاگرام فکر میکنید، به یاد داشته باشید که این کار نه تنها پول شما را هدر میدهد، بلکه در دراز مدت به حساب شما آسیب میزند. این موضوع در مورد خرید فالوور نیز صادق است و کاملاً به پیج شما آسیب وارد میکند.
راههای افزایش بازدید پیج اینستاگرام
دیدن شدن در پلتفرمی که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد دشوار است. همانطور که میتوانید وبلاگ خود را برای بهبود رتبه در گوگل از طریق سئو بهینه کنید، همچنین این امکان را دارید پروفایل پیج خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. برای افزایش بازدید پیج کارهای زیر را انجام دهید:
1- یک نام کاربری ساده برای خود ایجاد کنید
اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام هستید، انتخاب یک نام کاربری ساده برای اسم پیج نقطه شروع کار شماست. انتخاب نام مناسب در این پلتفرم مهم است، زیرا شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیر خوبی بر مخاطبتان بگذارید. نام کاربری شما باید به راحتی قابل تشخیص بوده و خیلی پیچیده نباشد. از عبارات بیمعنی که درک آنها در نگاه اول دشوار است، خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر پیج فروش موبایل دارید، این امکان را خواهید داشت تا نام برند خود را در کنار کلماتی مانند «Store» و «Mobile» استفاده کنید تا کاربران خیلی سریع با ماهیت پیج شما آشنا شوند. این امر منجر به افزایش بازدید پیج میشود.
2- یک دسته بندی مرتبط با کار خود را انتخاب کنید
اینستاگرام پیج شما را بر اساس نوع محتوایی که تبلیغ میکنید دسته بندی میکند. پس نباید دسته بندی یا کتگوری حوزه فعالیت خود را نادیده بگیرید. درحقیقت، یکی از بارزترین راههای افزایش بازدید پیج مربوط به دسته بندی یا کتگوری حوزه فعالیت شماست. اگر کتگوری را مشخص کنید، نام دسته در زیر نام پیج شما نمایش داده میشود. با این کار به اینستاگرام نشان میدهید که محتوای شما مرتبط به یک دسته بندی خاص است. اگر در حوزه سفر و گردشگری کار میکنید معمولاً در دسته «Travel» قرار میگیرید. اگرچه تا به امروز به این قابلیت توجه نداشتید، همین الان کتگوری پیج خود را مشخص کنید.
3- یک کلمه کلیدی به هدلاین پیج خود اضافه کنید
قبلاً اشاره کردیم که برای افزایش ویو پیج باید یک نام کاربری منحصر به فرد و ساده انتخاب کنید. همین موضوع در مورد هدلاین (Headline) نیز صادق است. هدلاین همان عبارتی است که زیر عکس پیج نمایش داده میشود. زمانی هدلاین مهم است که فردی در جستجوی کلمه کلیدی خاصی است. برای مثال، کاربری در اینستاگرام عبارت «کتونی نایکی» را جستجو میکند. نام پیج شما ممکن است «nikeiran» باشد، اما هدلاین را طوری انتخاب کردهاید که اکثر کاربران آن را جستجو میکنند. هدلاین نه تنها به پیج شما جذابیت میبخشد، بلکه به عنوان یک ابزار بهینه سازی جستجو برای افزایش بازدید پیج نیز عمل میکند.
راهکارهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام به دلیل محبوبیت اسنپ چت به سرعت به یکی از سادهترین، سریعترین و معتبرترین راهها برای اشتراک گذاری محتوا در این شبکه اجتماعی تبدیل شده است. درباره راهکارهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام باید بدانید که علاوه بر این، مصرف کنندگان به پیجهایی که در استوری خود فعال هستند، نظر مثبتی دارند. 62 درصد از کاربران میگویند که پس از دیدن یک برند یا یک محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن نشان دادهاند؛ به عبارت دیگر، استوریهای اینستاگرام راهی عالی برای ارتباط با مشتریان هستند. در ادامه به راهکارهای افزایش بازدید پیج برای استوری اشاره میکنیم:
1- از استیکر لوکیشن و هشتگ استفاده کنید
بهترین راه برای دریافت بازدید بیشتر در استوریهای اینستاگرام، استفاده از استیکر است. از آنجایی که استوریها قابلیت نمایش در صفحه اکسپلورر را دارند، این ویژگی به محتوای شما شانس بیشتری برای دیده شدن میدهد. شما با تگ کردن یک لوکیشن مرتبط یا قرار دادن یک هشتگ پرکاربرد میتوانید از ابزارهایی که اینستاگرام ارائه کرده است برای دسترسی، تعامل و در نتیجه افزایش بازدید پیج استفاده کنید.
2- از ویژگیهای تعاملی در استوری بهره ببرید
اینستاگرام چندین استیکر تعاملی از جمله نظرسنجی (Polls)، آزمونها (Quizzes) و سوالات (Questions) دارد که به فالوورها اجازه میدهد تا فعالانه در محتوایی که شما در استوری تبلیغ میکنید، شرکت کنند. آیا تا به حال متوجه شدهاید که چند استوری اول در بالای پیج و جلوتر از بقیه نمایش داده میشوند. این موضع بدین دلیل است که الگوریتم اینستاگرام به طور خودکار استوریهایی را در بالای پیج نمایش میدهد که شما تعامل بیشتری با آنها دارید.
3- استوری گذاشتن را به طور مدام انجام دهید
به طور مداوم استوری بگذارید تا در ذهن مخاطب خود باقی بمانید و همچنان به افزایش بازدید پیج خود کمک کرده باشید. هیچ قانونی برای تعداد استوری در روز وجود ندارد. شما باید به ماهیت پیج و محتوایی که میتوانید برای استوری تهیه کنید توجه داشته باشید. پیشنهاد میکنیم استوری را خودمانیتر کنید و از کارهای روزمره، پشت صحنه، تعامل با دوستان و سایر موارد برای ایجاد فضایی دوستانهتر بهره ببرید.
نحوه مشاهده تعداد بازدیدهای پیج
ما در مورد استراتژیهای زیادی برای جذب فالوورهای جدید، بهبود تعامل و افزایش بازدید پیج صحبت کردیم. حالا قدم بعدی این است که ببینید چند نفر واقعاً پیج اینستاگرام شما را مشاهده میکنند. بهترین مکان برای ردیابی میزان بازدید پیج، استفاده ازInsights است. وقتی روی Insights خود کلیک میکنید، این امکان را دارید نمای کلی از پیج از جمله تعداد بازدید را مشاهده کنید. در عکس زیر میتوانید خلاصهای از بازدیدهای اینستاگرام در مورد محتوای یک پیج خاص و درصد رشد آنها را به رنگ مشاهده کنید.
در این بخش به اصطلاحاتی مانند «Impressions» و «Reach» برخورد میکنید. اصطلاح Impressions به تعداد دفعاتی است که همه پستهای شما دیده شدهاند. اصطلاح Reach تعداد پیجهای منحصر به فردی است که هر یک از پستهای شما را دیدهاند. برای ایجاد استراتژی بازاریابی و تولید محتوا جهت افزایش بازدید پیج به این دو اصطلاح نیاز دارید.
نتیجه گیری
ویو اینستاگرام نه تنها نشان میدهد که یک پیج تا چه اندازه پربازدید و معتبر است، بلکه راهی عالی برای برندسازی محسوب میشود. افزایش بازدید پیج کار سادهای نیست و شما باید همه روشهای ممکن را برای رسیدن به این هدف انجام دهید. به یاد داشته باشید، اینستاگرام پتانسیل بسیار زیادی برای گسترش دسترسی به مخاطبان بیشتر ارائه میدهد. با استفاده از استراتژیهای مناسب و انجام تنظیمات لازم میتوانید برای افزایش ویو پیج همه تلاشهای خود را به خرج دهید تا به موفقیت برسید. برای استفاده از خدمات اینستاگرام مارکتینگ با مشاوران ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون تماس بگیرید.
سوالات متداول
- چه نوع محتوایی را برای بازدید بیشتر بهتر است؟
محتوای با کیفیت بالا و از نظر بصری جذاب مناسب است که با جایگاه برند شما هماهنگ باشد. یک تم یا سبک ثابت را حفظ کرده تا پیج خود را از نظر بصری جذاب کنید.
- آیا استوریها و ریلز اینستاگرام برای افزایش بازدید موثر هستند؟
بله استوریها و ریلز اینستاگرام ابزارهای قدرتمندی هستند. این دو قابلیت در اکسپلورر کاربران ظاهر میشوند و فرصتی عالی برای جلب توجه فراهم میکنند.
- چگونه میتوانم برای افزایش بازدید با فالوورهایم تعامل داشته باشم؟
به کامنتهای پستهای خود پاسخ دهید، سؤالات خود را در کپشن بپرسید و از ویژگیهای تعاملی در استوری استفاده کنید. ایجاد یک ارتباط واقعی با مخاطبان منجر به افزایش بازدید میشود.