راهنمای جامع و کامل دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای دیجیتال مارکتینگ

در دنیای توسعه یافته و وابسته به دیجیتال کنونی، کمتر کسی را می‌توان یافت که با اسم دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشد. اما اینکه دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین دقیقا به چه معناست، چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد، کانال‌های دیجیتال مارکتینگ کدام‌اند و استفاده از آن چه مزیت‌های را به دنبال دارد، پرسش‌هایی هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال، از حدود دو دهه گذشته بر زبان‌ها افتاد و به عنوان زیر مجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغات معرفی شد. این در حالی است که به دلیل توسعه اینترنت و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر و همچنین افزایش استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند و ضریب نفوذ اینترنت در جهان، این شاخه، به عنوان رشته و دانشی تخصصی و مستقل شناخته می‌شود. به طوری که در دانشگاه‌های متعددی در سراسر جهان، رشته‌ای مجزا تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد به وجود آمده است. طبیعی است که با توجه به ماهیت، اهمیت و مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ، آینده‌ای روشن در انتظار این رشته تخصصی باشد. امروزه با توجه به حجم کاربران در فضای آنلاین، آموزش دیجیتال مارکتینگ و یادگیری آن، بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اشاره دارد که در راستای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات قابل ارائه کسب و کارها با کمک ابزارهای دیجیتالی انجام می‌شوند. در واقع کلیه اقداماتی که با هدف تبلیغ محصولات و خدمات، برندها و همچنین بررسی رفتار مشتری در بستر دیجیتال یا اینترنت انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در بازاریابی دیجیتال، مشتریان اهمیت زیادی دارند، کسب و کارها با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف همچون وب‌سایت، موبایل، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و … تلاش می‌کنند که به تجزیه و تحلیل رفتار مشتری بپردازند تا بتوانند تبلیغات خود را در مناسب‌ترین زمان ممکن ارائه کنند.

با انجام این کار بیشترین تاثیر را بر بیشترین طیف کاربران و مخاطبان خواهند داشت و در نتیجه، بازخورد بهتری نیز از تبلیغات خود به دست خواهند آورد. افزایش روزافزون کاربران اینترنت، باعث شده است تا تمام شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک متوجه اهمیت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین و تبلیغات در بستر وب شوند و از این فضا برای جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد آن‌ها استفاده نمایند. با توجه به اینکه دیجیتال مارکتینگ کاری تخصصی و حرفه‌ای است، لازم است برای کسب نتیجه بهتر، انجام این کار با به متخصصان و شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ویمون، تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را با نتیجه‌ای تضمین‌شده برای متقاضیان انجام می‌دهیم. برای انجام این کار تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی به شیوه سنتی

همانطور که اشاره کردیم، دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید بازاریابی است که در سال‌های اخیر، رشد و توسعه زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل می‌توان گفت در دنیای کنونی به عنوان رقیبی برای بازاریابی به شیوه سنتی شناخته می‌شود. البته برای برخی از کسب و کارها، هنوز هم بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی آنلاین نتیجه بهترین خواهد داشت، اما به دلیل محدودیت‌هایی که به همراه دارد، عموما در کنار استفاده از بازاریابی سنتی، از بازاریابی دیجیتال نیز بهره می‌برند. در ادامه به برخی از تفاوت‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی اشاره می‌کنیم:

  • بستر فعالیت‌های تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال، دستگاه‌های الکترونیکی، اینترنتی و دیجیتالی و در بازاریابی سنتی، رسانه‌های جمعی و سنتی است.
  • دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین دقیقا برعکس بازاریابی سنتی، دوسویه است و در آن امکان تعامل بیشتر و برقراری ارتباط دو طرفه میان تبلیغ‌کننده و مخاطب آن، وجود دارد.
  • بازاریابی دیجیتالی، قابلیت اندازه‌گیری، سنجش و ارزیابی را دارند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از آمار، تجزیه و تحلیل کرد؛ اما این امکان در در بازاریابی سنتی یا آفلاین وجود ندارد.
  • کانال‌های توزیع محتوا در این دو نوع بازاریابی با یکدیگر متفاوت است و در بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع‌تر است.
  • طیف مخاطبان در بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر از بازاریابی سنتی است.
  • امکان پخش سریع و وایرال شدن، در بازاریابی آنلاین فراهم است؛ در حالی که این قابلیت در بازاریابی سنتی وجود ندارد.
  • هزینه‌های بازاریابی دیجیتال نسبت به هزینه‌های بازاریابی سنتی بسیار کمتر است و از طرف دیگر، در برخی از موارد اثر بخشی بیشتری دارد.
کانال‌ها در دیجیتال مارکتینگ

انواع کانال در دیجیتال مارکتینگ

انواع کانال در دیجیتال مارکتینگ

منظور از کانال در بازاریابی آنلاین، پلتفرم‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف استفاده نمود و به کمک آن‌ها به اهداف بازاریابی نزدیک‌تر شد. هیچ‎ یک از این کانال‌ها، نسبت به دیگری بهتر نیست و نمی‌توان از این منظر آن‌ها را مقایسه کرد و در واقع هر یک از آن‌ها برای هدفی مشخص کاربرد دارند. به همین دلیل، بنابر اهدافی که کسب و کارها دارند، باید از میان کانال‌های دیجیتال، بهترین مورد را انتخاب کنند تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آورند. در ادامه هر یک از این کانال‌های دیجیتال مارکتینگ را بیان می‌کنیم تا بتوانید با تفاوت‌های میان آن‌ها آشنا شوید.

  1. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا است که از این طریق می‌توان به افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی مخاطبان از محصولات و خدمات کسب و کارها کمک کرد. شما می‌توانید به عنوان صاحب کسب و کار، از این کانال دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و با انتشار محتوای با کیفیت، خود را به عنوان یک مرجع در حوزه فعالیت خود، معرفی نمایید. در صورتی که یک محتوای با کیفیت تولید شود، به اشتراک گذاشته می‌شود، سپس به آن ارجاع داده و در نهایت منجر به افزایش شهرت شما در بین مشتریان و هم‌صنفان می‌شود. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که شامل وبلاگ، ویدئو، تصویر، پست شبکه‌های اجتماعی، بروشور، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، کتاب الکترونیکی و … می‌شود که همگی نمونه‌هایی از محتوای محبوب و کاربر پسند در فضای وب هستند. در بازاریابی محتوا داشتن استراتژی محتوا بسیار مهم است.

  1. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای خرید محصولی، به موتورهای جستجو به ویژه گوگل مراجعه کنید. معمولا سایت‌هایی که در ردیف‌های اول جستجوی گوگل قرار می‌گیرند، شانس بیشتری برای فروش محصولات و خدمات خود را دارند. به همین دلیل همیشه رقابت بر سر قرارگیری در جایگاه نخست صفحه سرچ گوگل است. بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان سئو که یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود، دقیقا همین کار را انجام داده و به افزایش فروش کسب و کارها کمک می‌کند. با کمک سئو، این امکان را دارید که در صفحه نتایج موتور جستجو، برای مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود، رتبه‌بندی کنید و از این طریق با مشتریان جدید بی‌شماری ارتباط بگیرید. اگرچه نتایج سئو در درازمدت مشخص خواهد شد، اما با توجه به گسترش و توسعه روز افزون اینترنت و افزایش استفاده از بستر وب، یکی از بهترین و ماندگارترین سرمایه‌گذاری‌ها برای کسب و کار شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که بهینه‌سازی موتور جستجو کاری تخصصی است که به مهارت‌ها و ابزارهای ویژه‌ای نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد سئوی سایت کسب و کار خود را دارید، آن‌را به افراد متخصص و یا شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ یا طراحی سایت واگذار نمایید. چنانچه مایل هستید که تیم باتجربه و حرفه‌ای ویمون خدمات سئوی سایت شما را برعهده بگیرد، می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما تا لحظه رسیدن به هدف مطلوب و مورد نظر شما، در کنارتان خواهیم بود.

  1. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

معمولا بازاریابی موتورهای جستجو با بهینه سازی موتور جستجو اشتباه گرفته می‌شوند؛ در حالی که اهداف و کاربردی کاملا متفاوت دارند. SEO معمولا به بازاریابان کمک می‌کند تا به رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود بپردازند، در حالی که SEM کمک به افزایش ترافیک سایت با استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. به این صورت که باید برای هر کلیک و ورودی به سایت خود، هزینه بپردازید. Bing Ads و Google AdWords از متداول‌ترین سرویس‌های بازاریابی موتورهای جستجو هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که SEM می‌تواند شما را با سرعت بیشتری نسبت به SEO به اهدافتان برساند، اما هیچ‌گاه جایگزینی برای آن نیست و نخواهد بود و همیشه باید از هر دو مورد برای رسیدن به اهداف بازاریابی مورد نظر خود بهره ببرید.

  1. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یکی از پرکاربردترین و گسترده‌ترین کانل‌های دیجیتال مارکتینگ است؛ به طوری که 73 درصد از بازاریابان B2B معتقد هستند که ایمیل اصلی‌ترین ابزار آن‌ها برای ایجاد سرنخ و درآمد به شمار می‌رود. به بیانی دیگر، ایمیل مارکتینگ منجر به ایجاد ارتباط و اعتماد مشتریان و کسب و کارها می‌شود که در بیشتر مواقع نیز به خرید می‌انجامد. برای استفاده بهتر از این شیوه دیجیتال مارکتینگ، بد نیست که لیستی از رویدادهای مهم پیش رو تهیه کنید و به مخاطبین پیشنهادهایی مناسبتی و شگفت‌انگیز بدهید. اقدامات متعددی در زمینه ایمیل مارکتینگ می‌توانید انجام دهید تا توجه مشتریان به محصولات و خدمات قابل ارائه خود جلب نمایید. شخصی‌سازی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، ارسال ایمیل‌ها بر اساس اقدامات شخصی آن‌ها، رزرو ایمیل برای بازخورد و پشتیبانی مشتری، نظرسنجی و … از جمله کارهایی است که در زمینه ایمیل مارکتینگ می‌توانید انجام دهید.

  1. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(SMM)

این شاخه از دیجیتال مارکتینگ، همانطور که از نامش پیداست، مربوط به شبکه‌های مجازی یا اصطلاحا سوشال مدیا است. در سال‌های اخیر، کاربران شبکه‌های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده‌‌اند و در سایه آن، این فضا به بستری ارزشمند و قدرتمند برای تبلیغات تبدیل شده است. شبکه‌های اجتماعی امکان تعامل دو طرفه میان کسب و کارها و مشتریان را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده و با وجود گزینه‌های متعدد اشتراک‌گذاری، امکان جذب مشتریانِ بیشتر را فراهم ساخته است. این شیوه از دیجیتال مارکتینگ به صرف هزینه چندانی نیاز ندارد و تنها با کمی خلاقیت و زمان می‌توانید برند شوید و مخاطبان و مشتریان زیادی را در سراسر کشور و حتی جهان پیدا کنید.

  1. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، یکی دیگر از مدل‌های تبلیغاتی و کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن، تنها بابت تعداد کلیک‌های روی تبلیغ، هزینه پرداخت می‌شود و به همین دلیل هزینه تبلیغات متناسب با تعداد کلیک کاربران خواهد بود. از این رو قیمت هر تبلیغ با دیگری متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه هزینه این تبلیغات بسیار ناچیز است، می‌تواند برای کسب و کارهای نوپا و مشاغلی که بودجه محدودی دارند، مناسب‌تر باشد. تبلیغات بنری، تبلیغات ریتارگتینک و … از جمله این تبلیغات هستند.

  1. اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی، نرم افزار و یا مجموعه برنامه‌نویسی‌هایی است که عمیلات اصلی دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را به صورت خودکار یا اتومات درمی‌آورد. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی بسیاری از کارهای تکراری که لازم است به صورت دستی انجام دهید، خودکار می‌شوند. به عنوان مثال می‌توانید خبرنامه ایمیلی تهیه کنید و به صورت خودکار برخی ایمیل‌ها را به مشتریان خود ارسال نمایید.

  1. محتوای حمایت شده (Sponsored Content)

این شیوه از دیجیتال مارکتینگ به این صورت است که شما با استفاده از محتوای حمایت شده، به یک نهاد یا شرکت دیگر پول می‌دهید تا محتوایی را به منظور حمایت و تبلیغ محصولات و خدمات شما تولید نماید. اینفلوئنسر مارکتینگ، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش‌های این کانال است. با این نوع از محتوای حمایت شده، شما می‌توانید از یک اینفلوئنسر(به ویژه آن‌هایی که در زمینه کاری کسب و کار شما فعالیت می‌کنند) بخواهید تا پست‌ها، ویدئوها و برند محصولات و خدمات شما را در صفحه خود منتشر نماید و به تبلیغ شما بپردازد.

  1. روابط عمومی آنلاین (Online PR)

روابط عمومی آنلاین که در مقابل روابط عمومی به شیوه سنتی قرار دارد، شکلی آنلاین و در بستر وب به وظایف روابط عمومی می‌بخشد و به همین دلیل یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. به عنوان مثال، پوشش آنلاین نشریات دیجیتالی و وبلاگ‌ها نوعی روابط عمومی آنلاین هستند. در واقع اینترنت برای یک کارشناس روابط عمومی این امکان را فراهم می‌کند که بدون پرداخت هزینه مالی، با افراد بسیار زیادی در تماس باشد و با آن‌ها تعامل کند.

  1. بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

تعداد کاربران موبایل و به ویژه تلفن‌های هوشمند به طور روزافزون در حال افزایش است و این انتظار وجود دارد که این روند در سال‌های آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد. تلفن‌های هوشمند امکانات بسیاری را برای کاربران و همچنین کسب و کارها فراهم آورده است. با توجه به استفاده زیاد کاربران، تلفن‌های هوشمند به عنوان بستری برای ارائه محتوای تبلیغاتی به شمار می‌رود که می‌تواند بازدهی و اثربخشی زیادی نیز به همراه داشته باشد. تلفن‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات و داده‌های مشتریان را جمع‌آوری نماید که برای طراحی و تدوین استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای مختلف می‌تواند بسیار کارآمد باشد. البته قابلیت‌های موبایل‌های هوشمند به یک یا دو مورد محدود نمی‌شود و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند تجربه خرید مشتریان، اعتماد آن‌ها به کسب و کارها را بهبود ببخشد و به میزان قابل توجه هزینه‌های مالی و زمانی آن‌ها کاهش دهد.

  1. بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

این شیوه از دیجیتال مارکتینگ، روشی برای رشد کسب و کارها به شمار می‌رود که با استفاده از ایجاد روابط پایدار با مشتریان بالقوه، مشتریان احتمالی و حتی مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. بازاریابی درونگرا مربوط به ارزش‌گذاری و توانمندسازی مشتریان است که در نهایت کسب و کارها را به اهداف بازاریابی آن‌ها می‌رساند. این نوع از بازاریابی شامل سه مرحله جذب، تعامل و پشتیبانی است که در مرحله اول به تعامل با افراد می‌پردازد، در مرحله بعدی بینش‌ها و راه‌حل‌های برای خرید ارائه می‌نماید و در مرحله آخر، به منظور توانمندسازی مشتریان خود برای موفقیت در خرید، کمک و پشتیبانی می‌کند.

  1. بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

یکی از پردرآمدترین شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی وابسته به شمار می‌رود که به نوعی مشارکت با یک خرده‌فروش آنلاین است و در آن بابت ورود هر سرنخ یا فروش، کمیسیون دریافت می‌کنید. با انجام این کار، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، از طریق وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان ارجاع داده خواهد شد. یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند دیجی کالا است که فروشندگان مختلف می‌توانند به واسطه همکاری با دیجی کالا، محصولات خود را برای کاربران متعدد و متنوع این سایت عرضه نمایند تا بتوانند از این طریق فروش خود را افزایش دهند. این شرکت‌ها در عوض، مبلغی توافقی (که معمولا درصدی از فروش محصولات است) را به دیجی کالا می‌پردازد.

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن

 مزیت‌های استفاده از دیجیتال مارکتینگ

حالا که با دیجیتال مارکتینگ و انواع کانال‌های آن آشنا شده‌اید، پس قطعا می‌توانید مزیت‌های استفاده از آن را حدس بزنید. اگر بخواهیم مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل بیان کنیم، می‌توانیم با آن کتابی قطور در چند جلد منتشر کنیم. با این وجود در ادامه این مقاله به بیان چند مورد از بااهمیت‌ترین مزیت‌های استفاده از بازاریابی دیجیتال بسنده می‌کنیم:

  1. توسعه روزافزون بازارهای دیجیتالی

در سال‌های اخیر شاهد تحولات عظیم و گسترش بازاریابی دیجیتال بوده‌ایم. نرخ رو به رشد بازاریابی دیجیتال نشان می‌دهد که از دهه 1990 تا کنون، این نوع از بازاریابی توانسته است نیمی از روند فناوری و وضعیت معیشت را به خود اختصاص دهد.

  1. تنوع در بازار کار دیجیتال مارکتینگ

بر کسی پوشیده نیست که دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های شغلی جدید و متنوعی را برای افراد ایجاد کرده است و کار کردن در منزل به صورت دورکاری را رونق بخشیده است. این روند با توسعه روزافزون اینترنت و فناوری، گسترش نیز خواهد یافت به طوری که انتظار می‌رود در آینده، مشاغل جدید و جذابی ایجاد شوند. در هر کسب و کاری حداقل به یک کارشناس بازاریابی آنلاین نیاز است.

  1. تسهیل ایجاد یک کسب و کار جدید و خلاقانه

شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و حتی با ساخت یک وبلاگ، امکان شروع یک کسب و کار را خواهید داشت و پس از آن می‌توانید با تهیه و تدوین یک استراتژی هدفمند، بهترین کانال دیجیتال مارکتینگ را برای توسعه کسب و کار خود و دسترسی به مخاطبان هدف خود انتخاب نمایید.

  1. تسهیل جذب مشتری

یکی از مزیت‌هایی که دیجیتال مارکتینگ به همراه دارد، این است که دیگر با محدودیت‌ها و مشکلات برای جذب مخاطبان مواجه نخواهید شد. چرا که از طرفی به واسطه اینترنت می‌توانید بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی به دنبال جذب مشتری باشید و از طرف دیگر کانال‌ها و شیوه‌های متعددی وجود دارید که می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای حصول نتیجه مورد نظر، انتخاب نمایید.

  1. پیشرفت چشمگیر در قیف فروش دیجیتال

بستر وب و شبکه‌های اجتماعی آنلاین، می‌توانند برای وب‌سایت ارائه و فروش محصولات و خدمات شما، ترافیک ایجاد کنند و یا حتی به تبلیغ و فروش آن‌ها نیز بپردازند. به بیانی ساده‌تر، شما می‌توانید با کمک دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید. با بازاریابی آنلاین پیشرفت چشمگیر در قیف فروش برای کسب و کارها میسر است.

  1. شکاف در مهارت‌های دیجیتالی

با توجه به رشد روزافزون بازارهای دیجیتال، فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و از طرفی شاهد تقاضای زیادی برای افراد واجد مهارت‌های دیجیتالی هستیم. این بازار باعث شده ایت تا با شکاف مهارت‌های دیجیتالی مواجه شویم که به معنای وجود تفاوت میان مهارت‌های مورد نیاز برای کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، است.

  1. پیشی گرفتن از رقیبان

اگر شما چندین سال پیش یک کسب و کار جدید راه‌اندازی می‌کردید، برای آن‌که بتوانید در رقابت با رقیبان باسابقه خود پیروز شوید بسیار کم و یا نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری بود. این در حالی است که در دنیای امروزه، به لطف دیجیتال مارکتینگ، این هدف می‌تواند به سرعت محقق شود و تنها به مارکتینگ قوی و یک استراتژی هدفمند نیاز دارد. در واقع با بازاریابی آنلاین امکان پیروزی در بین رقبا محتمل‌تر است.

  1. تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری

دیجیتال مارکتینگ بسیار انعطاف‌پذیر و تطبیق‌پذیر است. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار وارد این حوزه می‌شوید، می‌توانید به راحتی، بر اساس اهدافی که در نظر دارید، کانال‌های بازاریابی خود را تغییر دهید و از روش‌های گوناگون برای رسیدن به هدف مورد نظر خود استفاده نمایید. همچنین اگر به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال ( کارشناس بازاریابی آنلاین ) شروع به فعالیت کرده‌اید، می‌توانید از هر نوع مهارتی که دارید، استفاده نمایید. این بازاریابی بسیار تطبیق‌پذیر است و از هر مهارتی می‌تواند بهترین استفاده را ببرد. همچنین می‌توانید به مرور مهارت‌های خود را ارتقا دهید و از مزیت‌های دیگر این مارکتینگ بهره‌مند شوید.

بنابراین همانطور که اشاره کردیم، دیجیتال مارکتینگ، نوعی از بازاریابی است که در بسترهای دیجیتالی و اینترنت صورت می‌گیرد و به دلیل توسعه روزافزون فناوری و استفاده از اینترنت، آینده روشنی پیش رو خواهد داشت. هر چند در سال‌های اخیر، دیجیتال مارکتینگ به صورت چشمگیری گسترش پیدا کرده است، اما هنوز با جایگاهی باید در آن قرار بگیرد فاصله بسیار زیادی دارد.

جمع‌بندی

بسیاری از کسب و کارهایی که با اهمیت دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند، از این امکان به عنوان سکوی پرتاب خود بهره برده‌اند تا بتوانند ضمن جذب مشتریان بیشتر، با افزایش تعامل با آن‌ها، بر کیفیت ارائه محصولات و خدمات خود بیفزایند. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و یا می‌خواهید بیزینس کوچک خود را راه‌اندازی کنید، حتما دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین را به عنوان شیوه بازاریابی خود در نظر بگیرید و مطابق با اهداف و جامعه هدفی که مد نظر دارید، کانال‌های بازاریابی را انتخاب نمایید. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ ویمون تمام راهنمایی‌ها و اقداماتی که کسب و کارها نیاز دارند تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند را ارائه می‌دهیم و از این بابت خرسند هستیم که در رزومه کاری خود، موفقیت و افزایش فروش شرکت‌های بسیاری را به ثبت رسانده‌ایم. برای دریافت تایم مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با ما تماس بگیرید.

پست قبلی

استراتژی محتوا چیست و چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

پست بعدی

تولیدکننده محتوا کیست؟ مهارت‌ها و مسئولیت‌های او چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *